Google vylepšuje bezpečné vyhledávání v Chromu

5. 2. 2016

Sdílet

 Autor: © Google
S rozšířením funkcí bezpečného vyhledávání v Chromu počítejte rovněž s častějším výskytem bezpečnostních varování.

Google dbá na bezpečnost uživatelů prohlížeče Chrome a rozšiřuje technologii Safe Browsing – bezpečného vyhledávání. Cílem je předcházet situacím, kdy neopatrní uživatelé prostřednictvím klamavé reklamy zadají osobní informace někam, kde mohou být zneužity, anebo si do počítače stáhnou škodlivý software tvářící se jako nezbytná aktualizace.

„Rozšiřujeme bezpečné vyhledávání, abychom vás ochránili před škodlivým obsahem,“ uvádí Lucas Ballard, jeden z vývojářů stojících za bezpečným vyhledáváním Googlu.

V praxi se podle něj nové opatření projeví rudou obrazovkou s textem „deceptive site ahead“ - „chystáte se otevřít podvodnou stránku“. Do kategorie „podvodných“ přitom Google řadí všechny ty, které „se tváří, chovají anebo vzbuzují dojem jako důvěryhodné“.

Jako příklad Ballard zmiňuje například sdělení vybízející uživatele ke stažení či aktualizaci softwaru třetích stran údajně nezbytného k zobrazení obsahu webové stránky (často takto bývá zneužíván např. Adobe Flash), což je dlouho užívaná a osvědčená strategie kyberzločinců vedoucí uživatele ke stažení a instalaci např. škodlivého malwaru.

Původně bezpečné vyhledávání od Googlu sloužilo jen k odhalování phishingových útoků (prostřednictvím falešných stránek vybízejících uživatele k zadání osobních údajů, jakož i hesel), společnost jej ale v posledních třech letech vylepšila o indikaci potenciálně závadných downloadů a softwaru pokoušejícího se změnit nastavení prohlížeče.

bitcoin školení listopad 24

Loni v listopadu do něj Google přidal také nástroje k identifikaci rovněž různých druhů manipulativních oznamů, klamně uživatele upozorňujících na to, že jejich PC je infikované a pokoušejících se je přesměrovat na škodlivé stránky či call centra, kde jsou od nich požadovány často nemalé finanční částky za domnělou falešnou podporu.

Google na bezpečí svých uživatelů dbá důsledně dlouhodobě, podle svých kritiků tím ale sleduje i vlastní zájmy, kdy si takto „udržuje“ uživatele v mantinelech a na stránkách, které společnosti generují zisk.