Google vylepšuje Workspace, nabídne širokou integraci s aplikacemi třetích stran

14. 10. 2021

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Googlovský Chat lze nově propojit s oblíbenou aplikací pro projektové řízení Jira, Gmail pro změnu s AppSheet. Google však zapracoval i na zabezpečení řešení Workspace.
Google přidal několik nových aplikačních integrací a zabezpečovací prvky do sady Workspace. Přidružený Workspace Marketplace tak nyní obsahuje zhruba 5 300 aplikací třetích stran, které lze propojit s nejrůznějšími nástroji populární cloudové sady.
Mezi těmi nejnovějšími je integrace kolaborativního nástroje Chat s oblíbenou aplikací pro řízení projektů Jira. Uživatelům umožňuje vytvářet Jira tickety přímo v Chatu nebo sledovat vývoj projektu.
Propojení Chatu s Jirou je dokladem snah Googlu integrovat do Workspace nejen vlastní aplikace, ale i ty třetích stran, s cílem učinit sadu co možná nejflexibilnější.
Jira je pak podle Angely Ashedenové, analytičky společnosti CCS Insight, „jasnou volbou“, jelikož podpůrné IT týmy ve firmách bývají těmi prvními, které si za účelem zvýšení produktivity práce osvojují chatovací platformy.
Další nové propojení vzniklo mezi e-mailovým klientem Gmail a vývojářskou platformou AppSheet, kterou Google koupil loni v lednu. Uživatelům umožňuje v rámci Workspace vytvářet jednoduché bezkódové vizuální aplikace postavené na datech.
Díky integraci s Gmailem mohou uživatelé s AppSheet aplikacemi pracovat přímo z inboxu, což usnadňuje mimo jiné vstup relevantních dat bez nutnosti přepínat mezi dvěma obrazovkami.

Vylepšení zabezpečení

Krom aplikačních integrací Google zapracoval též na zabezpečení Workspace. Chat tak obsahuje novou funkci chránící před ztrátou dat, zatím alespoň v beta verzi.
A třeba v červnu představené šifrování některých aplikací (Drive, Dokumenty, Tabulky a Prezentace) bylo rozšířeno na Meet, rovněž v beta verzi. Díky tomu mohou uživatelé lépe zabezpečit své videokonference.
Další z aktualizací zahrnují rozšíření Google Drive štítků umožňujících uživatelům rozřadit uložené soubory dle úrovně jejich citlivosti.
„Zabezpečení bylo vždy klíčovým prvkem G Suite, ačkoliv ne vždy bylo dostatečně propagováno,“ hodnotí Ashedenová.
„To se teď Google evidentně snaží změnit a na bezpečnost klade větší důraz, ať už souvisí s DLP nebo se šifrováním. Souvisí to také se snahou předvést Workspace v novém světle coby sadu splňující nároky firemní klientely, připravenou pro rozšíření skutečně ve velkém.“
Workspace, chcete-li dříve G Suite, je totiž dle Googlu sice používán třemi miliardami lidí, většina z nich však patří mezi neplatící uživatele. Těch platících je dle dat z loňského března jen asi šest milionů.
A jestliže se Microsoft chlubí 300 miliony komerčních uživatelů platících za balík Office 365, má Google co dohánět.

Autor článku