Google spojil své síly s dvěma velkými vyhledávacími konkurenty, Microsoftem a Yahoo, s cílem zlepšit automatizované procházení a indexování strukturovaných dat, která mění svůj formát při převodu do HTML. Společně proto vytvořili stránku Schema.org obsahující jednotnou sadu HTML tagů. Doufají, že tyto značky začnou používat webmasteři pro označení strukturovaných dat na svých stránkách.
„Ambicí Schema.org je být jediným relevantním zdrojem pro ty webmastery, kteří chtějí vyhledávačům usnadnit práci umístěním nějakých značek na své webové stránky,“ píše Google na svém blogu.
Pokud by se takový sjednocený systém ujmul, Yahoo, Google a Microsoft očekávají, že se zlepší schopnost jejich vyhledávacích technologií rozpoznat, procházet a indexovat strukturovaná data. „Mnoho aplikací, včetně vyhledávačů, může z přímého přístupu k těmto strukturovaným datům hodně profitovat. Značky umožňují vyhledávačům lépe porozumět informacím na webových stránkách a vytvořit tak lepší výsledky vyhledávání,“ píše se na Schema.org. Stránka v současné době obsahuje více než 100 různých HTML tagů pro strukturovaná data rozdělených do několika kategorií, jako například organizace, událost, lidé, místa, knihy či filmy.
Odborná veřejnost tento sjednocený přístup k vyhledávání vítá. Ještě nedávno se totiž vývojáři při práci se strukturovanými daty spoléhali především na nástroj SearchMonkey od Yahoo. Tento projekt však skončil v říjnu loňského roku, takže spojení tří velkých vyhledávačů správci webových stránek kvitují s povděkem.