Úspěšní byli i tvůrci TV pořadů, kterým se povedlo diváky zaujmout improvizační show pod názvem Partička a také novým krimi seriálem Expozitura. Nezapřel se ani velký zájem Čechů o mobilní telefony, kde nejvíce stoupnul zájem o nový iPhone 5 a Nokia C5-03. Hudebním objevem roku se stala zpěvačka Adele. Nejpopulárnějšími jsou sociální sítě Facebook a YouTube, desítky nejhledanějších výrazů doplňují online zdroje praktických informací pro každý den.
Zájem české společnosti nejlépe odráží žebříček “Největších skokanů roku 2011, což jsou dotazy, jejichž frekvence vyhledávání nejvíce vzrostla ve srovnání s rokem 2010.
Největší skokani 2011
1. sčítání lidu
2. Partička
3. Expozitura
4. iPhone 5
5. Adele
6. Battlefield 3
7. Minecraft
8. Nokia C5-03
9. Angry Birds
10. Kapi hospital
Nejhledanější 2011
1. Facebook
2. YouTube
3. překladač
4. Idos
5. mapy
6. Aukro
7. iDnes
8. TV program
9. Počasí
10. Ulož to
Nejhledanější 2010
1. Praha
2. Facebook
3. mp3
4. tv
5. YouTube
6. hry
7. Nokia
8. práce
9. mapy
10. O2
Z žebříčků největších skokanů a nejhledanějších výrazů můžeme v Česku pozorovat následující trendy roku 2011:
· Češi jsou závislí na online hrách a sociálních sítích
Jako každý rok se i letos do žebříčků skokanů dostalo hned několik online her, kdy největší hvězdou roku 2011 se stala onlinovka Battlefiled 3, následovaná hrami Minecraft, Angry Birds a Kapi hospital. Když se jedná o sociální sítě, tak Facebook a YouTube jsou v Česku vyhledávány nejvíce.
· Internet se stává běžnou součástí jejich každodenního života
Ve srovnání s loňským rokem je vidět jasný trend ve využívání internetu v každodenním životě. Potvrzuje to velký zájem o online překlady, vyhledávání dopravního spojení a míst na mapách. Češi často vyhledávali i nejnovější zprávy a informace o počasí. Velmi silný je přitom růst mobilního vyhledávání, které umožňuje přístup k informacím odkudkoliv a kdykoliv.
· Když nejsou online, tráví čas u televize
Zdá se, že obrazovky české uživatele lákají, když nejsou zrovna na internetu u počítače nebo na mobile, rádi svůj čas tráví u televize. Letos se nejvíce bavili u televizní show Partička zaměřenou na vtipné improvizace, své diváky si našel i český kriminální seriál Expozitura. Čeští uživatelé pravidelně hledají informace o tom, na co se mohou v televizi těšit, výraz “TV program” se umístil v první desítce nejhledanějších slov.
Tématické žebříčky
● Mezi největšími Skokany světových celebrit vévodila začínající hvězda z Velké Británie Adele, která si během krátké doby dokázala vytvořit rozsáhlou základnu fanoušků po celém světě. Druhá a třetí příčka pak patřila celebritám, jejichž odchod zarmoutil celý svět - Amy Winehouse, mladá talentovaná zpěvačka, a Steve Jobs, vizionář a spoluzakladatel společnosti Apple.
● Nejvíce hledanou českou celebritou ve srovnání s rokem 2011 se stal jeden z kvarteta české Partičky, herec, režisér a improvizátor Ondřej Sokol. Na druhém a třetím místě setrvali Leoš Mareš a Aneta Langerová, i když oproti loňskému roku si mezi sebou vyměnili umístění oblíbenosti.
● Uživatelé jsou zvyklý, že jakmile si neví rady, ptají se internetových vyhledávačů na nejrůznější otázky. Otázkou “CO JE …?” se česká veřejnost nejvíce ptala na to, “co je kuskus”, což může znamenat, že se Česko snaží žít zdravě. Další dotazy na “co je twitter” nebo “co je tablet” nezapře českou zvídavost v oblasti technologií. Ovšem citové záležitosti a romantika také zasáhly do světa internetu - otázka “co je láska” byla čtvrtou nejčastější na českém Googlu.
Více informací o nejvyhledávanějších žebříčcích najdete v press centru v sekci Zeitgeist.
Český Google Zeitgeist 2010
Největší skokani mezi celebritami na českém Googlu 2011
1. Adele
2. Amy Winehouse
3. Steve Jobs
4. Dominika Myslivcová
5. Bruno Mars
6. Tomáš Klus
7. Rihanna
8. Agáta Hanychová
9. Katy Perry
10. Angelina Jolie
Nejhledanější české celebrity na českém Googlu 2011
1. Ondřej Sokol
2. Leoš Mareš
3. Aneta Langerová
4. Izer
5. Jan Dolanský
6. Kristýna Leichtová
7. Tomáš Holý
8. Vladimír Dlouhý
9. Hanka Kynychová
10. Pavel Liška
TOP skokani “CO JE” 2011
1. co je kuskus,
2. co je twitter,
3. co je tablet,
4. co je láska,
5. co je url,
6. co je kačaba,
7. co je rpsn,
8. co je hdmi,
9. co je internet,
10. co je marketing
TOP média 2011
1. Mladá fronta DNES (iDNES.cz)
2. Hospodářské noviny (iHNed.cz)
3. Blesk
4. Lidové noviny (lidovky.cz)
5. Reuters
6. Mediafax
7. Česká pozice
8. Aha!
9. Halo noviny
10. aktualne.cz
TOP turistické destinace 2011
1. Turecko
2. Itálie
3. Karlovy Vary
4. Řecko
5. Španělsko
6. Černá Hora
7. Prague
8. Francie
9. Bulharsko
10. Maledivy
Nejhledanější sporty 2011
1. hokej
2. tenis
3. florbal
4. volejbal
5. fotbal
6. atletika
7. házená
8. hokejbal
9. beach volejbal
10. futsal
Nejhledanější zboží 2011
1. nábytek (postele, zahradní nábytek, obývací stěny)
2. kočárky
3. boty (kopačky, kozačky, tenisky)
4. tašky (batohy, kabelky, tašky přes rameno)
5. oblečení (trička, kožené bundy, košile)
6. autosedačky
7. pytle (sedací, boxovací)
8. peněženky
9. elektro (bílé zboží)
10. šperky (swarovski, hodinky)
Nejhledanější potraviny 2011
1. káva
2. zázvor
3. šalvěj
4. zázvorový čaj
5. chřest
6. tymián
7. čokoláda
8. medvědí česnek
9. meduňka
10. bazalka