Google změnil jméno. Nyní se obchoduje pod značkou Alphabet

5. 10. 2015

Sdílet

 Autor: Google
Druhý říjen letošního roku byl pro Google posledním dnem bez mateřské společnosti. Po uzavření trhů v pátek večer se totiž společnost přejmenovala na Alphabet a pod tímto jménem se obchoduje od pondělního rána. Google se tak stane jednou z obchodních jednotek pod Alphabetem.

Společnost tuto změnu oznámila na svých stránkách věnovaných vztahům s investory.

„V dlouhém období by to mohlo znamenat hodně, ale musí to být více než jen změna jména,“ uvedl analytik společnosti Moor Insights & stratégy Patrick Moorhead. „Jiné společnosti pod Alphabet kromě Googlu nyní musí dokázat, že zvládnou podporovat inovace a autonomii.“

Záměr vytvořit mateřskou společnost Google oznámil již v srpnu. Alphabet naprosto beze zbytku nahradí Google jako veřejně obchodovatelná společnost a počet jeho akcií se nezmění. Firma se bude nadále obchodovat pod symbolem GOOG.

Google ale nebude jedinou dceřinou společností Alphabet. Pod křídla nového konglomerátu bude spadat také výzkumné křídlo americké společnosti s názvem Google X, které vyvíjí například autonomní automobily, nebo investorská společnost Capital and Ventures.

Před reorganizací firmy tak všechny projekty, na kterých Google pracoval – Android, Chrome, Google Glass, autonomní vozidla, drony nebo také chytré kontaktní čočky, spadaly pod jeho křídla. Po tomto kroku se však Google může přestat soustředit na projekty, které nevydělávají peníze a místo toho podporovat pouze své podnikání na internetu. Nejvýdělečnější činností společnosti je totiž stále její vyhledávací engine.

bitcoin_skoleni

To však neznamená, že Google s extravagantními projekty, kterými je znám, přestane. Naopak větší nezávislost každé dceřiné firmy a vznik vlastního týmu vývojářů pro každý projekt by měl tyto myšlenky ještě více podpořit.

„Pokud se jim povede, co chtějí, může to být velký krok vpřed. Půjde o vzorový model pro další velké společnosti usilující o inovace,“ tvrdí Moorhead. „Je to významné rozdělení byznysu generujícího zisk a výzkumné činnosti. Pro firmu to tak může znamenat zvyšování současných příjmů a přitom šanci investovat do vzdálené budoucnosti.“