Google zvýšil příjmy z prodeje aplikací, na Apple nestačí

2. 2. 2013

Sdílet

 Autor: © Scanrail - Fotolia.com
Pro Google Play byl loňský rok velmi úspěšný, objemem prodaných aplikací však obchod stále výrazně zaostává za konkurenčním App Store od Applu.

Googlu se v loňském roce podařilo zvýšit příjmy z prodeje mobilních aplikací o neuvěřitelných 600 %, přičemž největší nárůst zaznamenal v druhé polovině roku. Z průzkumu provedeného společností App Annie vyplývá, že velkou zásluhu na tomto růstu měli jihokorejští a japonští uživatelé, především pak milovníci mobilních her, stejně jako rostoucí množství prodaných zařízení s operačním systémem Android.

Oproti App Store však prostřednictvím obchodu Google Play proběhlo třikrát méně transakcí. „Obě platformy jsou v dobré kondici. Oproti předchozímu období vzrostl počet vývojářů tvořících pro oba systémy,“ řekl viceprezident App Annie Oliver Lo. App Store prý zaznamenal největší nárůst v období mezi říjnem a prosincem, což mělo být způsobeno uvedením nových zařízení iPhone 5 a iPad mini. Procentuálně byl na tom App Store v loňském roce hůře než Google Play, díky větší uživatelské základně však zvítězil v absolutních příjmech.

App Store v současné době obsahuje více než 800 tisíc aplikací pro iOS. Na stejné číslo se nedávno dostal i Google Play, který má pravděpodobně větší šanci jako první překonat miliónovou hranici. Podle serveru ReadWrite na tom však vůbec nezáleží, protože počtem skutečně kvalitních aplikací bude Google Play ještě dlouhou dobu zaostávat. Toto tvrzení podporují i data společnosti uTest, která se zabývá testováním aplikací.

uTest nedávno spustil službu nazvanou Applause, která projíždí všechny aktivní aplikace umístěné v obchodech App Store a Google Play a určuje jejich kvalitu využitím uživatelských hodnocení a jiných parametrů. Ve výsledku je jednotlivým aplikacím přiřazeno hodnocení od 1 do 100 a dochází k porovnání průměrného skóre mezi oběma systémy. iOS poráží Android ve většině kategorií.

Je samozřejmě otázkou, do jaké míry se lze na výsledky uTestu spoléhat. Vzhledem ke skutečnosti, že hodnotící algoritmus cíleně vyhledává klíčová slova naznačující spokojenost uživatelů s aplikací v různých oblastech, ale už nebere v potaz celý kontext samotného komentáře, nelze výsledná hodnocení považovat za zcela objektivní. Na druhou stranu, jako vítěz z případného srovnání iOS vyjde i v případě, že hlavním hodnotícím faktorem budou pořizovací ceny aplikací. Ty má App Store podle dat organizace Consumer Intelligence Research Partners jednoznačně největší.