Google zvyšuje zisky, ale zůstává závislý stále na reklamě

15. 7. 2011

Sdílet

Společnost Google překvapila svými finančními výsledky za druhé čtvrtletí 2011, které vzrostly meziročně o 32 %. Nicméně 97 % všech příjmů pochází z reklamy a jen zbylá 3 % z ostatních typů služeb.

Celkový obrat Googlu za druhé čtvrtletí 2011 činil 9,03 miliardy dolarů, po odečtení všech plateb a poplatků partnerům to pak dělá 6,92 miliardy. Odhady analytiků přitom činily 6,55 miliardy dolarů. Čistý příjem Googlu pak byl 2,51 miliardy dolarů, což odpovídá 8,74 dolarům na akcii, odhad přitom byl 7,86 dolarů. Pro srovnání, ve druhém čtvrtletí 2010 činil čistý zisk Googlu 2,08 miliardy, resp. 6,45 dolarů na akcii.

CEO Googlu Lary Page během webcastu k finančním výsledkům potvrdil, že jeho firma měla velmi dobré čtvrtletí. Nicméně i přes množství dalších projektů, které spustila, zůstává silně závislá na příjmu z reklamy, který tvoří zmiňovaných 97 % obratu. Všechny ostatní služby, včetně podnikového a mobilního byznysu, se pak na příjmu podílely jen 3 %.

Příznivé pro Google je také to, že průměrné poplatky za reklamu meziročně vzrostly o 12 % a uživatelé klikali na reklamy Googlu a jeho partnerů o 18 % více než vloni.

Google se dále podle Page chce soustředit na rozvoj nových produktů, aktuálně je asi největším cílem sociální síť Google+, která je v omezeném beta testu zhruba dva týdny. Ta sklízí poměrně pozitivní reakce uživatelů a začíná se o ní hovořit jako o možné konkurenci pro Facebook. Roste také zájem o využívání tlačítka +1, které Google uvedl a které má doporučovat stránky dalším uživatelům. Page dále potvrdil, že dobře si vede i prohlížeč Chrome, který má nyní již 160 milionů uživatelů po celém světě. Jaký je ale zájem o tzv. chromebooky, tj. notebooky s Chrome OS, které přišly na trh v minulém měsíci, nekomentoval. Co se týká přístrojů s Androidem, těch je v současnosti podle Page na světě zhruba 135 milionů a každý den je aktivováno více než půl milionu dalších smartphonů.