Google přizpůsobuje svůj vyhledávací AI engine klasickému Searchi a přidává do výsledků vyhledávání obrázky a videa. To přináší více kontextu, ale taky zabírá víc místa. Alespoň, že součástí nejsou ještě pořád reklamy.
Nepředstavuje umělá inteligence novou bublinu pro investory?
Generativní vyhledávání známé jako Search Generative Experience (SGE) je problematické. Snaží se syntetizovat výsledky a poskytnout vám odpověď, místo aby vás nasměrovalo na moře odkazů a umožnilo vám dospět k vlastnímu rozhodnutí. A ano, může v tom být úspěšné.
Naše praktické testy však odhalily jisté problémy: zaprvé takové vyhledávání používalo informace z jiných zdrojů na webu bez uvedení autorství a zadruhé byly veškeré odkazy na zdroje odsunuty buď do pravé horní části stránky nebo téměř na její spodní okraj.
Chcete dostávat do mailu týdenní přehled článků z Computerworldu? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů. Newslettery si můžete objednat na této stránce.
Nyní Google do syntetizovaných odpovědí přidává integrované video a obrázky. Ke cti mu slouží, že videa se objevují s přímými atributy přímo pod videem, takže je alespoň vidět, kdo obsah vytvořil.
Existuje způsob, jak by měl Google své AI vyhledávání uchopit správně? Pokusili jsme se přijít s příkladem prostřednictvím Smart Answers, nového generativního vyhledávání PCWorldu, které bylo vyškoleno třetí stranou pouze na našich vlastních datech a článcích.
Tento nástroj, vyvinutý společně s třetí stranou za přispění redaktorů PCWorldu, syntetizuje odpovědi z našich vlastních doporučení na otázky jako „Jaký je nejlepší herní počítač?“. Abychom však byli spravedliví, nástroj trpí problémem Google SGE: zvýrazňuje sice zdrojové odkazy, ale odsouvá je na stránce až daleko dolů. Zdá se, že jak Google tak my, máme co dělat.
Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.
Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.