GDDR6 moduly budou schopné přenášet data rychlostí až 16 Gb/s, což je dvakrát vyšší rychlost oproti GDDR5, které se dnes využívají nejběžněji. Rychlejší tak budou i než GDDR5X, které mají základní rychlost 12 Gb/s. Uživatelé budou lepší grafické paměti chtít kvůli lepší odezvě a rychlejšímu přenosu, věří Eby.
Micron se s GDDR6 paměťmi snaží srovnat krok s rychlým nástupem rychlejších počítačů a konzolí. Nová generace bude značně výkonnější než předchůdce GDDR5X, který se do grafických karet nyní teprve postupně prosazuje. GDDR6 měly původně přijít na řadu až příští rok, Micron však vývoj uspíšil.
Vliv na rychlý vývoj výkonu počítačových součástek má i virtuální realita, zdaleka však ne tak velký, jako počítačové hry a e-sport, které si rychlý vývoj grafických pamětí přímo vynucují, říká Tom Eby, viceprezident počítačové a síťové obchodní jednotky v Micronu.
Fanoušky e-sportů by mělo ke konci desetiletí být kolem 500 milionů lidí. Herní PC se dnes, na rozdíl od klasických, obnovují každé tři roky.
„Velké turnaje v e-sportech bude sledovat oproti jakýmkoli jiným profesionálním turnajům více lidí,“ myslí si Eby.
GDDR paměti míří i na mainstreamové počítače; není však jasné, kdy přesně proniknou na trh a kdy do samotných grafických karet.
Micron začne vyrábět GDDR6 čipy a již vydává GDDR5X paměti. GDDR5X se budou používat i nadále, jako náhrada za GDDR5 v levnějších pamětech.
Zatímco GDDR paměti jsou ve většině GPU, existují i jiné technologie typu HBM, které využívá Radeon R9 Fury X od AMD, a jeho nástupce HBM2, který pro změnu využila zase Nvidia v Tesle P100. HBM2 paměti vyrábí Samsung a SK Hynix ve velkém, jsou však dražší než GDDR paměti.
GDDR6 by se rovněž daly využít u switchů a routerů, které jsou nyní občas vybavené GDDR5 paměťmi. Technologie si najde uplatnění také u vysokorychlostních počítačů určených pro strojové učení.