Hlavní navigace

Hard to be a God

1. 12. 2008

Sdílet

Nenápadné, ale zajímavé RPG z východních dálav. Znáte Arkadije a Borise Strugacké? Patříte-li mezi kované h...


Nenápadné, ale zajímavé RPG z východních dálav.

Znáte Arkadije a Borise Strugacké? Patříte-li mezi kované hráče, jistě víte, že tihle hoši mají na kontě kromě jiného novelu Piknik u cesty, jíž se inspirovali tvůrci povedené akční hry
S.T.A.L.K.E.R., zasazené do alternativního okolí vybuchlé černobylské elektrárny. A mají na kontě i román Hard to be a God, na základě jehož univerza stavěli pro změnu vývojáři stejnojmenné hry. Jde o svět na první pohled pozdně středověký, ale v pozdějších fázích hry narazíte i na pokročilejší technologie... více vám však prozrazovat nebudeme, odhalování herního vesmíru spojené s několika překvapeními byste si neměli nechat ujít.
Co naopak prozradit můžeme, že se vžijete do role mladého rekruta císařské tajné služby. Už tato specializace naznačuje, že budete jednat mečem i slovem, a Hard to be a God tak rozhodně nemůžeme zařadit mezi čistě akční RPG. Příběh tu hraje důležitou roli a i když je sám o sobě poměrně lineární, zpestřují ho občasná rozvětvení či odbočky v podobě vedlejších questů. Ve hře dobře funguje rozdělení NPC do různých frakcí. Ty mají mezi sebou různý vztah, a tak pro vás nebude překvapující třeba situace, kdy u cesty uvidíte šarvátku mezi lupiči a císařskými vojáky... Docela fajn prvkem souvisejícím právě s těmito zájmovými skupinami jsou převleky. Ve hře totiž existuje celá řada různých částí vybavení a oblečení, která přísluší určité roli – třeba roli vojáka, zloděje, šlechtice či mnicha. A pokud se vhodně přestrojíte, budou vás daná NPC považovat za jednoho ze svých.
Mluvíme o RPG, takže je jasné, že se dočkáme vývoje hlavního hrdiny. Jelikož ve světě Hard to be a God nefunguje klasická magie, bude se rozvoj našeho reka ubírat směrem veskrze bojovým. Může se zdokonalovat v ovládání lehkých, středních a těžkých zbraní, což s sebou postupem času kromě větší účinnosti nese i osvojení speciálních schopností. Jejich repertoár je překvapivě chudý, co do originality, tak co se počtu týče. Hard to be a God vlastně neobsahuje žádné konkrétní velké chyby. Ale něco tomu všemu chybí. Třeba větší rozmanitost. Chytlavější příběh. Strhující atmosféra. Prostě to, co dělá hit hitem. Přesto je ale tato v podstatě nikterak propagovaná hra příjemným překvapením.

Byl pro vás článek přínosný?