Hlavní navigace

Heavy Duty - výlet v ocelovém sáčku

27. 8. 2007

Sdílet

Pohněte jakýmkoliv kamenem, vylezte na kteroukoliv horu, pohybujte se jak rychle se vám zalíbí na ploše rozsáhlé 154 km2. To vše a ještě víc budete moci provádět v chystané hře Heavy Duty, slibují vývojáři z Akelly. Nemají však až moc velké oči?

Pohněte jakýmkoliv kamenem, vylezte na kteroukoliv horu, pohybujte se jak rychle se vám zalíbí na ploše rozsáhlé 154 km2. To vše a ještě víc budete moci provádět v chystané hře Heavy Duty, slibují vývojáři z Akelly. Nemají však až moc velké oči?



Na loňské i letošní E3 byly uvolněny informace o hře, která svým vnějškem připomíná modernější Just Cause, a vnitřkem stařičký X-Com. Ale nebojte se, nejde o žádný sociální simulátor robota à la The Sims. Jedná se o vyvážený mix svobody volby a svrhnutí diktátorského režimu – něco jako Che Guevara v kokpitu gigantického robota. Když už je řeč o kombinacích, sama hra mixuje dva herní žánry – realtime strategii a klasickou akci viděnou z pohledu třetí osoby. Mezi nimi lze libovolně přepínat, přičemž v realtimovém interfacu ovládáte svěřené jednotky a v pohledu třetí osoby kosíte emzáky sami.



Domov v plamenech
Hlavní hrdina příběhu, odehrávajícím se ve vzdálené budoucnosti, se vrací se svou ženou a parťáky z rutinní mise zpět na mateřskou planetu. Po přistání však zjistí, že s jeho planetou není úplně všechno v pořádku. Místo rozlehlých futuristických domečků vidí shořelé zříceniny pokryté popelem, bary s holkami v bikinách vystřídaly nepřátelské muniční sklady a na vrcholku nejvyšší hory vidí zapíchnutou emzáckou základnu. Koho by to nenaštvalo? Inu chlapec to tedy nemůže nechat jen tak bez povšimnutí, a namíří si to do pusté, vyprahlé krajiny hledat někoho, kdo je za všechnu tu zkázu zodpovědný. Musí to stihnout v epické kampaňi o třiceti misích, které na něj čekají.



„ Lepší menší interaktivní půda v hrsti, než kostrbaté nepohyblivé polygony na střeše.“



Nepřítel před branami
Hra nabídne až na čtyřicet druhů nepřátel. Kvantita však ve hře není to nejdůležitější – protivníci se budou chovat specificky podle jejich předurčení, situace souboje a úrovně vyspělosti. Nejspíš si ale vývojáři založili rozličností enemáků na menší problém – může se totiž stát, že se vydáte jiným směrem a narazíte rovnou na hlavního bosse. V takovém případě vám můžou uniknout questy, jenž byste měli absolvovat pro určitý upgrade – těžko porazíte bossáka jen se základními fidlátky, to je prakticky nemožné.



Ve hře narazíte na deset grandiózních, nepřítelem prolezlých měst. Každé z nich má jméno podle souhvězdí, pod nímž se nachází. Kromě měst se budet taktéž prohánět po rozlehlých krajinách, horách, jezerech v lesích či džunglích a občas se mrknete do velkých továren a chemiček. Řečí čísel půjde o krajinu s rozlohou přesně 154 kilometrů čtverečných, což je opravdu hodně. Vzpomeňte si ale na zmiňovanou akci Just Cause, jíž se velká plocha vymstila. Stručně řečeno, lepší menší interaktivní půda v hrsti, než kostrbaté nepohyblivé polygony na střeše. A neztratíme se na tak obrovské ploše? Jistěže ne. Vývojáři slibují velkou mapu v podobě glóbu, připomínající Supreme Commandera. Můžete jakkoliv zazoomovat, přetočit, a také volně přestupovat mezi mapou základní a strategickou.



Já, robot Na vlastní nohy nespoléhejte – jediné, v čem se dá po planetě pohybovat, jsou speciální bojové obleky RoboSuit, jichž bude k mání celkem dvanáct. Jsou určeny jen pro vás, respektive hlavního hrdinu, takže je na nikom jiném neuvidíte. Na začátku samotného příběhu jako vždy začínáte se základní sestavou, ve které jsou jen nějaké ty raketomety a klasická robotická udělátka. Ve hře na vás posléze čeká veliký arzenál čítající na čtyři desítky použitelných zbraní, jež využívá i protivník, což znamená potěšující skutečnost – zbraně půjdou sbírati z padlých nepřátelských robotů. A to nepočítáme upgrady, jichž rovněž nebude nijak poskrovnu. Nejenže půjde provést evoluci zbraní, ale také těla robota či jeho featurek. Také na vás čeká neomezené množství terramorphingu (úprava terénu), jako jsme viděli třeba v RTS Perimeter.

Když už jsme se dostali k terénu, náš RoboSuit se pohybuje na svých „končetinách“ přesně podle povrchu, na němž se momentálně nachází. To znamená, že když půjde z kopce, bude mít více nataženou nohu do srázu. Už žádné zasekávání se v proporcích úrovně, už žádné prolínání polygonů. Používat RoboSuit nemusíte jen v singleplayeru – hra nabízí také deathmatch po síti (až třicet hráčů) a kooperativní splitscreen multiplayer (čtyři hráči).

Lekce meteorologie Autoř pro vás chystají několik klimatických zón – každá na jinou část mapy. Potěší i dynamický pohyb slunce, planet a měsíců. Za zmínku stojí porost po celé planetě, měnící se paralelně s průchodem hrou. Detailnost a propracovanost počasí ale není zdaleka všechno, co Heavy Duty nabídne. Náramná grafika běžící na vlastním enginu je podle dostupných screenshotů a videí pastva pro oči, a o tom, co je možno díky enginu provádět, se nám nezdálo ani v nejdivočejších snech. A k tomu si ještě poslechněte kousek úvodní muziky, doprovázené ženským rockovým zpěvem. Doufejme, že autoři nakonec nesklouznou k přílišné linearitě misí a odbočení od základního, velmi vzrušujícího, konceptu a Heavy Duty neupadne v zapomnění jako Just Cause. O tom se koneckonců přesvědčíme ve třetím čtvrtletí letošního roku, kdy by se hra měla oběvit na pultech obchodů.

Žánr: strategie/akce Výrobce: Primal Software Vydavatel: Akella Multiplayer: ano Datum vydání: 3. čtvrtletí 2007 Internet: www.akella.com/en/games/heavyduty