Hlavní navigace

Heavy Rain

20. 12. 2009

Sdílet

Vyzkoušeli jsme si prvních 11 kapitol filmové detektivky Heavy Rain, kterou vyvíjí studio Quantic Dream.

Heavy Rain přichází s tradičním vyprávěním příběhu. To staví na psychologickém thrilleru Indigo Prophecy (mimo spojené státy též známým jako Fahrenheit), který studio Quantic Dream vydalo v roce 2005. Bylo to dílo tak unikátní a živé, že změnilo celý žánr těchto her. Nedávno se mi dostalo příležitosti zahrát si prvních 11 kapitol Heavy Rainu, a i když jsem okusil jen ždibíček tohoto vraždami naplněného příběhu, určitě se máme na co těšit.

Heavy Rain

Heavy Rain začíná velice nenápadně. Hráč se ujímá ovládání Ethana Marse, který se probouzí do slunného rána v den narozenin svého nejmladšího syna. Při procházení Ethanova domu se hráči mohou seznámit s neobvyklým schématem ovládání. Téměř žádné dvě akce nemají stejné ovládání, ačkoliv pohyb a kontextové posouvání v menu je stejné. Například abyste otevřeli Ethanův šatník, budete muset otáčet pravou páčkou proti směru hodinových ručiček, a když si jde Ethan vyčistit zuby, budete muset držet páčku dolů, abyste pustili z kohoutku vodu. Jiné akce budou ale vyžadovat trošku přesnější ovládání. Pokud pohnete páčkou například při holení příliš rychle, Ethan se pořeže.

Heavy Rain

Variabilnost postav umožnila režisérovy hry Davidu Cageovi a jeho týmu vytvořit zajímavé zápletky během hry. Můžeme hrát za již výše zmíněného Ethana, dalším kandidátem je pak Norman Jayden, agent FBI. Dále se pak ocitneme v těle novinářky Madison Page a také Scotta Shelbyho, astmatického detektiva, který se na vlastní pěst snaží vypátrat hlavního záporňáka celé hry, Origami Killera.

V první kapitole si zahrajeme za Shelbyho a vyzkoušíme si první rychlý boj. Během nebojových scén si můžete přepínat kameru na pár předvolených úhlů, ale jakmile souboj začne, kamera si dělá co chce a vy se můžete soustředit jen a jen na souboj. Po výslechu prostitutky Shelby narazí na ženina hrubého přítele a jde do tuhého. V souboji ale na rozdíl od předchozích titulů nejde o jednoduché výběry akcí. Hra po vás může chtít všechno od stisku tlačítka na ovládání obličeje a ramen po otáčení pravé páčky ve specifickém směru. Bez jakéhokoliv odhadnutelného vzorce akce začíná, a je zde opravdu poznat, že na hře pracoval tým psychologů. Tak agresivní pohyby mohou vyvolat souboj a asertivní chování a postoje mu mohou naopak předejít.

Heavy Rain

Prvních 11 kapitol Heavy Rainu nás ve zkratce seznámilo se všemi hlavními hrdiny, ale vůbec jsme nezjistili, jak se jejich příběhy budou prolínat. Jayden se setkal s Ethanem Marsem na policejní stanici, ale žádné úžasné rozhovory či komunikace, kterou popisoval Cage, se nekonala. Díky tomuto krátkému seznámení s hrou nás teď opravdu zajímá, jaký vyvolá dojem, až vyjde. Má být totiž určená pouze pro dospělé - a to se vší vážností. Zapeklité detektivní příběhy přeci jen kdekoho nezaujmou, natož mládež. Ne všechny hry vydrží na trhu dlouho, co si budeme povídat. Přímočará střílečka Killzone 2 přežila skoro dvojnásobně dlouho krásně výtvarně zpracovaný Shadow of the Colossus. Jak dlouho vydrží Heavy Rain nevíme, ale je jasné, že Cage chce této hře dát úplně jiný a nový rozměr. Snad se mu to podaří.

Heavy Rain

Autor: Andy Burt, GamePro.com

ICTS24

Překlad: David Kindl

Heavy Rain