„Nezáleží na tom, zda si myslíte, kdo ví jak úžasné to je, pokud jsou hranaté, moc zájmu nevzbudí... A vy tam sedíte a přemýšlíte o tom, že byste je ztenčili nebo zvětšili, možná je udělali o něco těžší – pracujete na všech takových věcech a výsledek je vždycky stejný. A nakonec jsme si uvědomili, že se přes tuhle překážku nedostaneme, pokud nezaujmeme ani naše kolegy,“ vysvětloval Wicks.
Po několika kolech návrhů, prototypů a chladných reakcí se Motorola vrátila zpátky k základům. A raději, než aby vymýšlela nový a přelomový vzhled, rozhodla se inspirovat minulostí a napodobit to, co se chystala nahradit: elegantní hodinky, které jsou oblíbené po desítky let. A tak společnost předělala Moto 360 na nádherné, kulaté hodinky z nerezové oceli, které vypadají spíše jako Timex než Moto X.
O Moto 360 toho zatím moc nevíme. O výdrži na baterii, velikosti nebo softwaru a interakci s uživatelem neprozradil Wicks ani slovo. Ale o ambicích těchto chytrých hodinek se mluvit nestyděl: „360 nejsou pro nerdy nebo uživatele kteří chtějí mít všechny novinky jako první. Jsou pro všechny.“
Chytré hodinky už nyní po uživatelích žádají interakci například v podobě mluvení k vlastnímu zápěstí, ale Motorola chce udržet podobné faktory tak jednoduché, jak je to jen možné. Chytré hodinky s operačním systémem Android Wear jsou vyrobeny tak, aby je bylo snadné používat, ale jednou nohou stále stojí v minulosti. Podle Wickse ani ovládání nebude naprosto nové. „Toto zařízení bude fungovat v podstatě stejně jako obyčejné hodinky. Když se na ně podíváte, budou jednoduše ukazovat čas. Tedy, pokud se neděje něco zajímavého, co by měl jejich majitel vidět.“
Mnoho z dílů Moto 360 je převzato z ostatních projektů Motoroly. Wicks podotknul, že se jeho tým naučil něco o řízení spotřeby ze sportovního náramku MotoACTV a z bezdotykového, hlasově ovládaného řídicího systému, který umožňuje oboustrannou konverzaci se zařízením. Motorola na Moto 360 začala pracovat dříve, než se dozvěděla o operačním systému Android Wear. „Je to výborné načasování,“ řekl Wicks. „Android Wear doopravdy odpovídá tomu, co jsme chtěli udělat. Byli jsme opravdu celkem překvapení, když začali komunikovat s potenciálními kupci, že se objevila taková příležitost,“ dodal Wicks.
Motorola má před sebou však ještě hodně práce před tím, než se začnou Moto 360 toto léto prodávat, protože krásné chytré hodinky nejsou totéž, co dobré chytré hodinky.