Během velké premiéry mobilní platformy Facebook Home tento čtvrtek se nikdo do tématu reklam nepouštěl, kromě stručného potvrzení, že přítomny budou. Po zbytek času generální ředitel Facebooku Mark Zuckerberg a jeho spolupracovníci předváděli, jak Facebook Home usnadní typickou činnost jeho uživatelů. Facebook vždy exceloval v propojování lidí a díky novému mobilnímu řešení to bude nyní jednodušší i v mobilních zařízeních, ať už půjde o komentáře, dialogy nebo sdílení obsahu, jako jsou obrazy a videa. Facebook Home je očividně výsledkem velkých investic a úsilí.
Ale Facebook vydělává prostřednictvím reklam, nikoli funkcí pro koncové uživatele. Z hlediska rozložení příjmových kanálů je to mediální společnost, nikoli softwarová. Zpočátku to v mobilech nebude zřejmé, první verze aplikace reklamy neobsahuje. Ale jak Facebook přiznal, je to dočasné. Cover Feed, prezentace celoobrazovkových obrázků a aktualizací stavu přátel neustále rolují na domácí i zamykací obrazovce mobilu a není nic snazšího, než do nich zahrnout i podobně prezentované reklamy.
Adam Mosseri, produktový ředitel Facebooku, říká: „Pracujeme na návrhu mnoha skutečně kvalitních prezentací reklam. Postaráme se, aby nevybočovaly estetikou a kvalitou z ostatního obsahu Cover Feedu.“ Umístění reklam do Cover Feedu samozřejmě dáváFacebooku bezprecedentní možnost uživatelům agresivně posílat komerční sdělení.
Protože Cover Feed připravuje materiál pro prezentaci automaticky, uživatel, který vytáhne mobil z kapsy, uvidí reklamu dřív, než zařízení vůbec odemkne. Tedy zatím ještě ne, ale v následující verzi ano, a to jakmile budou reklamy zapnuty, jak Facebook již de facto přislíbil. Facebook Home samozřejmě prodlouží čas, po který budou moci být reklamy prezentovány prostě tím, že přispěje k dalšímu prodlužování času, který uživatelé na Facebooku stráví. Podle firemních materiálů je dosavadní aplikace Facebooku zdaleka nejpoužívanější aplikaci, uživatelé v ní tráví až 20 procent času mobilu. Druhá nejpopulárnější aplikace, Pandora, je se 7 procenty daleko vzadu.