Horizon Robotics: Čínská AI konkurence Nvidii v čipech pro samořiditelné automobily?

4. 1. 2021

Sdílet

 Autor: @ Depositphotos, Scharfsinn
Tradičně známá jako výrobce herního hardwaru, společnost Nvidia zároveň stojí v popředí výzkumu a vývoje AI v oblasti automobilismu a robotiky. Nejnovější konkurencí firmy se má stát čínský unicorn Horizon Robotics.

Horizon momentálně v Series C financování hledá 700 milionů dolarů, které by firmě měly pomoci dosáhnout stanoveného cíle – konkurovat Nvidii. Horizon se specializuje na AI čipy pro roboty a autonomní vozidla, něco, co dělá právě americká Nvidia.

Do Horizonu investovaly mimo jiné velké jihokorejské konglomeráty, jmenovitě SK Group, v ICT nejznámější pro výrobce polovodičů SK Hynix.

Čínská ICT nezávislost

Startup založil před třemi lety jeden ze zakladatelů obrovsky populární (v asijském světě) sociální platformy Baidu.

S novými finančními injekcemi slibuje Horizon zrychlit plány na vývoj a prodej čipů především do oblasti automobility a též robotiky. Ekosystém firmy má být alespoň z části otevřený a partneři firmy do něj mají mít přístup.

Čínské firmy se v posledních letech snaží zbavit závislosti na západních technologiích, což se zemi daří celkem dobře, byť s určitými limity: U základních součástek, stejně jako průmyslových strojů nebo softwaru, stále mnohdy spoléhají na USA a Evropu.

Ke své výhodě má Čína velký a zdravý startupový ekosystém, často podporovanými velkými čínskými firmami jako Huawei nebo ZTE. Štědré finanční prostředky znamenají dost peněz na vývoj technologií, které mají naději se v budoucnu vyrovnat technologiím z USA či Evropy.

bitcoin školení listopad 24

Snahy asijského tygra poněkud zpomalila celní válka s USA, Číně se však podařilo do jisté míry efekt amerických restrikcí omezit. Obzvláště v oblasti prodeje telefonů od firem jako Huawei, či ve výstavbě infrastruktury k 5G sítím, ale země utrpěla značné ztráty.

Partnery a OEM Horizonu jsou prozatím firmy jako Audi, Bosch, Continental a lokální automobilky. Ve většině případů, co se týče zahraničních společností, jde o firmy, které mají zájem o hlubší průnik do čínského automobilového trhu. Čína samotná pak chce stát v popředí vývoje samořiditelných automobilů.