HP spouští také službu Metal Jet Production Service. Ta zákazníkům po celém světě umožní realizovat nové návrhy 3D dílů, vyrábět hotové díly ve velkém objemu a integrovat HP Metal Jet do svých dlouhodobých výrobních plánů.
„Nacházíme se uprostřed digitální průmyslové revoluce, která mění celý výrobní průmysl o celkové hodnotě 12 bilionů dolarů. HP napomáhalo uskutečnění této transformace svou průkopnickou prací na 3D masové výrobě plastových částí a nyní chce svou snahu zdvojnásobit pomocí průlomové technologie HP Metal Jet pro 3D tisk kovů,” řekl Dion Weisler, výkonný ředitel a prezident společnosti HP Inc.
HP Metal Jet je technologie na bázi „binder jetting“ s přesností na úrovni jednotlivých voxelů, která využívá více než 30 let zkušeností HP s vývojem tiskových hlav a chemických vlastností a procesů. S tiskovou podložkou o rozměrech 430 x 320 x 200 mm, čtyřnásobnou redundancí trysek, dvojnásobným množstvím tiskových lišt a výrazně nižším podílu pojiva na celkové hmontosti umožní HP Metal Jet ve vyšší produktivitu i spolehlivost. HP Metal Jet začne s výrobou nerezových dílů, při které dokáže zaručit izotropní mechanické vlastnosti splňující nebo překonávající standardy ASTM a MPIF.
Jako první navázala s HP spolupráci společnost GKN Powder Metallurgy, která začne ve svých továrnách využívat technologii HP Metal Jet pro výrobu funkčních kovových částí pro přední automobilové a průmyslové společnosti jako Volkswagen a Wilo.
„Stojíme na začátku éry, ze které již nebude návratu: přichází budoucnost masové výroby pomocí 3D tisku. Nová technologie Metal Jet od HP nám umožní rozšířit oblast našeho podnikání, neboť se budeme moci chopit nových příležitostí, kterým dříve bránila příliš vysoká cena,“ řekl Peter Oberparleiter, výkonný ředitel GKN Powder Metallurgy.
Volkswagen, jedna z největších automobilek na světě, začleňuje HP Metal Jet do svého dlouhodobého konstrukčního a výrobního plánu. Výsledkem spolupráce mezi Volkswagenem, GKN Powder Metallurgy a HP bude možnost rychlé masové výroby součástek na míru, jako individualizovaných kroužků na klíče a štítků s názvy modelových řad.
Víceletý plán VW na použití technologie HP Metal Jet počítá také s výrobou namáhanějších funkčních částí s náročnějšími konstrukčními požadavky, jako jsou hlavy řadicích pák a úchyty zpětných zrcátek. Se vstupem elektromobilů do masové výroby se očekává, že HP Metal Jet najde další využití například při odlehčování kovových dílů s bezpečnostní certifikací.
„Automobilový průmysl prochází revolucí – zákazníci dnes již očekávají personalizaci. Navíc jen do roku 2025 uvedou značky skupiny Volkswagen Group na trh 80 nových elektrických modelů,“ řekl Dr. Martin Goede, šéf technologického plánování a vývoje ve Volkswagenu. „Jediný automobil se skládá z šesti až osmi tisíc dílů. Velkou výhodou aditivní technologie jako HP Metal Jet je, že řadu z těchto dílů můžete vyrobit, aniž byste museli nejprve postavit výrobní nástroje. Zkrácením cyklu ve výrobě můžeme zpracovat velmi rychle větší objemy dílů.“