Hráče Shivering Isles sužuje nepříjemný bug

13. 4. 2007

Sdílet

Aktuální datadisk pro The Elder Scrolls IV: Oblivion nutně potřebuje záplatu...

Pokud bychom sestavovali žebříček nejzabugovanějších herních titulů, přispěli by vývojáři z Bethesda Softworks horkým kandidátem na vítěze v podobě The Elder Scrolls II: Daggerfall. Pamětníci jistě se slzou v oku zavzpomínají na tento dnes již stařičký klenot a ostatní zmíní třeba aktuální MMORPG Vanguard: Saga of Heroes od Sigil Games Online, jež by se rovněž popralo o přední příčky. Už jsme si zkrátka zvykli, že bugy v menším či větším množství provázejí každou dnešní hru a neobejdeme se tedy bez pravidelného stahování patchů. Tomu se ostatně nevyhnuli ani majitelé nového datadisku Shivering Isles pro The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Na nepříjemný bug zatím narazili jen někteří počítačoví hráči a vše nasvědčuje tomu, že Xbox 360 verze se mu naštěstí vyhnula. A o co tedy vlastně jde? Problém spočívá v tom, že hra si interně generuje obrovské množství ID pro všechny objekty a jakmile je vymezené místo vyčerpáno, nově vytvořené objekty mizí a celá hra jednoduše spadne. Bezproblémový chod se tak pohybuje od 50 do 120 hodin čistého herního řasu a čím větší je framerate, tím rychleji se stanovený počet ID zaplní. Programátoři z Bethesdy nicméně zareagovali velmi rychle a vypustili beta patch, který zmiňovaný problém řeší. Pokud tedy skvělý Shivering Isles hrajete, měli byste si hru co nejdříve záplatovat, abyste se případnému kiksu vyhnuli.

Autor článku