Hybridní pracovní režim – střet rozdílných názorů zaměstnavatelů a zaměstnanců

17. 3. 2022

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Aktuální průzkum Microsoftu poukázal na trendy hybridního pracovního režimu.

Druhý z ročních průzkumů Work Trend Index, jejichž prostřednictvím Microsoft začal sledovat pracovní trendy, ukazuje na rozdíly ve vnímání hybridních pracovních režimů mezi zaměstnanci a zaměstnavateli. Microsoft jej realizoval na skupině 31 tisíc uživatelů v 31 zemích světa s využitím dat ze sady Microsoft 365 a LinkedInu.

Ukázalo se, že 50 % vedoucích pracovníků plánuje v letošním roce plný návrat do kanceláří, přestože většina zaměstnanců preferuje pracovní flexibilitu a možnost pracovat z domova. Mírně nadpoloviční většina manažerů (54 %) připustila, že způsob vedení jejich firmy nekoresponduje s očekáváním zaměstnanců, přičemž 74 % manažerů uvádí, že na zavedení potřebných změn nemá vliv nebo prostředky. 

Celkem 43 % z nich pak uvedlo, že budování vztahů s podřízenými se pro ně během rozmachu práce z domova stalo největší výzvou. Z pohledu druhé strany, 38 % zaměstnanců zmínilo jako největší výzvu zorientovat se v tom, kdy a proč během hybridního režimu mají chodit do kanceláře, což je dáno nejspíš i tím, že jen 28 % nadřízených pracovníků pro tento režim stanovilo jasná pravidla.

Využíváte už ve firmě autonomní agenty postavené na bázi umělé inteligence?

Zpráva na základě těchto dat zmiňuje pět klíčových pracovních trendů, které se během pandemie COVIDU-19 objevily:

  • Manažeři se často cítí rozpolceni mezi očekáváním vedení a očekáváním zaměstnanců.
  • Manažeři musí zajistit, aby se do kanceláře vyplatilo chodit.
  • Flexibilní práce nemusí znamenat být neustále na příjmu.
  • Sociální kapitál je v hybridním světě jiný.
  • Zaměstnanci vnímají nově nastavení rovnováhy mezi prací, zdravím a pohodou.

„Lidem se změnily hodnoty a to, jak uvažují o významu práce ve svém životě,“ shrnuje Jared Spataro, viceprezident pro marketing Microsoftu 365. Jeho hodnocení ostatně odráží 53 % respondentů uvádějících, že na rozdíl od doby před pandemií, je pro ně spíš než práce důležitější zdraví a životní pohoda.

Aktualizace Microsoft Teams

Microsoft v rámci průzkumu rovněž analyzoval používání aplikace Teams. Ukázalo se, že průměrný čas videokonferencí se během dvou let pandemie prodloužil o 252 % a počet zpráv v chatu narostl o 32 %. Délka průměrného pracovního dne se protáhla v průměru o 46 minut, když délka přesčasů vzrostla o 28 % a práce o víkendech narostla o 14 %.

ICTS24

Microsoft na tyto změny pracovního chování reaguje aktualizací Teamsů, které nově zahrnují například praktičtější možnost reakce na pozvánky, vylepšenou tabuli či nové rozložení galerie nazvané front row. Spolu s několika dalšími novinkami by měly být součástí platformy ve druhém kvartále letošního roku.

 

Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.