IBM a Twitter nabídnou analytiku sociálních dat

30. 10. 2014

Sdílet

 Autor: © ima - Fotolia.com
Společnosti IBM a Twitter oznámily nové partnerství, v rámci kterého budou data z této oblíbené sociální sítě analyzována pomocí služeb IBM.

Partnerství se má skládat ze tří hlavních prvků. Zaprvé IBM začne využívat socální data Twitteru pro cloudové služby jako Watson Analytics, Watson Developer Cloud a Bluemix.

Následně mají obě společnosti vytvořit firemní aplikace „díky kterým se budou společnosti moci chytřeji rozhodovat“. Do třetice pak konzultanská divize IBM bude pracovat s Twitterem na vytváření specifických produktů pro různá odvětví jako bankovnictví, obchod a služby či cestování.

„Twitter používám jako takový radar,“ uvedl hlavní manažer firemních analýz v IBM Alistair Rennie na oficiálním blogu. „Následuji zde velmi chytré lidi, abych věděl, co čtou a nad čím přemýšlejí. Nyní vůbec poprvé budou lídři ze světa byznysu moci procházet příspěvky na Twitteru zcela novými způsoby, které jim umožní lépe pochopit chování zákazníků, vyvíjet úspěšné produkty a služby a předpovídat náhlé změny nálad na trzích.“

I když Rennie tvrdí, že to „bude poprvé“ co bude k dispozici takový analytický nástroj, není to tak úplně pravdou, jelikož analytický software pro data z Twitteru nabízí již řada jiných firem.

Středeční oznámení však reflektuje snahu IBM propojit její technologie se společnostmi zaměřenými na koncové uživatele. A pro Twitter dohoda reprezentuje snahu o bližší zapojení do firemního IT světa.

bitcoin_skoleni

Dle vyjádření Twitteru na oficiálním blogu se na dohodě s IBM pracovalo roky, a to od té doby, co tato sociální síť vůbec poprvé zpřístupnila své tweety k analýze. Koupě společnosti Gnip (zabývá se filtrováním sociálních dat z Twitteru a dalších zdrojů) v dubnu tohoto roku pak byla pro Twitter dle příspěvku na blogu „důležitým milníkem“.

„Gnip poskytuje firemní platformu, která zpřístupňuje denně přes 15 miliard sociálních aktivit v rámci svého ekosystému zákazníkům a partnerům, kteří tato data dále využívají,“ uvedl Twitter. „V důsledku toho máme silnou platformu shromžaďující data, díky níž byl umožněn vznik našeho partnerství s IBM.“

Velké společnosti již dlouho používají Twitter k monitorování toho, co zákazníci říkají o jejich produktech a službách. Propojení s technologií od IBM však analýzu posune ještě o krok dál.

Dle oficiálního vyjádření firmy nyní budou moci novou technologii využívat například k hledání odpovědí na sofistifikované otázky typu „Co mají zákazníci na mých produktech nejraději?“ nebo „Rosteme v Brazílii rychle?“