Partnerství se má skládat ze tří hlavních prvků. Zaprvé IBM začne využívat socální data Twitteru pro cloudové služby jako Watson Analytics, Watson Developer Cloud a Bluemix.
Následně mají obě společnosti vytvořit firemní aplikace „díky kterým se budou společnosti moci chytřeji rozhodovat“. Do třetice pak konzultanská divize IBM bude pracovat s Twitterem na vytváření specifických produktů pro různá odvětví jako bankovnictví, obchod a služby či cestování.
„Twitter používám jako takový radar,“ uvedl hlavní manažer firemních analýz v IBM Alistair Rennie na oficiálním blogu. „Následuji zde velmi chytré lidi, abych věděl, co čtou a nad čím přemýšlejí. Nyní vůbec poprvé budou lídři ze světa byznysu moci procházet příspěvky na Twitteru zcela novými způsoby, které jim umožní lépe pochopit chování zákazníků, vyvíjet úspěšné produkty a služby a předpovídat náhlé změny nálad na trzích.“
I když Rennie tvrdí, že to „bude poprvé“ co bude k dispozici takový analytický nástroj, není to tak úplně pravdou, jelikož analytický software pro data z Twitteru nabízí již řada jiných firem.
Středeční oznámení však reflektuje snahu IBM propojit její technologie se společnostmi zaměřenými na koncové uživatele. A pro Twitter dohoda reprezentuje snahu o bližší zapojení do firemního IT světa.
Dle vyjádření Twitteru na oficiálním blogu se na dohodě s IBM pracovalo roky, a to od té doby, co tato sociální síť vůbec poprvé zpřístupnila své tweety k analýze. Koupě společnosti Gnip (zabývá se filtrováním sociálních dat z Twitteru a dalších zdrojů) v dubnu tohoto roku pak byla pro Twitter dle příspěvku na blogu „důležitým milníkem“.
„Gnip poskytuje firemní platformu, která zpřístupňuje denně přes 15 miliard sociálních aktivit v rámci svého ekosystému zákazníkům a partnerům, kteří tato data dále využívají,“ uvedl Twitter. „V důsledku toho máme silnou platformu shromžaďující data, díky níž byl umožněn vznik našeho partnerství s IBM.“
Velké společnosti již dlouho používají Twitter k monitorování toho, co zákazníci říkají o jejich produktech a službách. Propojení s technologií od IBM však analýzu posune ještě o krok dál.
Dle oficiálního vyjádření firmy nyní budou moci novou technologii využívat například k hledání odpovědí na sofistifikované otázky typu „Co mají zákazníci na mých produktech nejraději?“ nebo „Rosteme v Brazílii rychle?“