Black Friday je slevová akce populární hlavně ve Spojených Státech a Velké Británii, i když i u nás se již něco v tomto stylu odehrálo a jistí prodejci elektroniky si dovolili pojmenovat několik slev na své zboží tímto označením.
Docela zajímavou statistiku přinesla společnost IBM, podle které se většina mobilních nákupů spojených s Black Friday ve Spojených Státech realizovala pomocí tabletu iPad.
Více než 88 % kupujících nakupovalo zlevněné zboží ze svého iPadu. Celkový počet nákupů vzrostl oproti loňskému roku o 20 % a téměř 16 % nakupovalo přes svůj mobilní telefon. Z čísel, která společnost IBM publikovala vyplývá, že majitelé tabletů Apple nakupovali více, než majitelé všech tabletů ostatních platforem dohromady.
Tablety Nook, Kindle a Samsung Galaxy se na tržbách Black Friday podílely pouze 3,1 %, 2,4 % a 1,8 % v kategorii tabletů. Bylo by docela zajímavé zjistit, kolik tabletů s Androidem a kolik s iOS si během Black Friday v USA uživatelé zakoupili.
Znamená to také, že si majitelé tabletů a smartphonů Apple mohou dovolit více utrácet nebo, že majitelé těchto zařízení se systémy Windows Phone, Windows RT a Android nakupují s rozvahou a jen když potřebují? A dá se to vlastně na základě platformy kategorizovat?