IBM: Společnosti čelí záhadě sociálních médií

17. 11. 2012

Sdílet

 Autor: © Andres Rodriguez - Fotolia.com
Studie IBM ukázala, že ačkoli většina společností akceleruje své plány na sociálních médiích, mnohé marně usilují o pochopení jádra věci...

IBM ve čtvrtek publikovala studii postavenou na podkladech od 1 160 profesionálů IT o firemních plánech týkajících se využití fenoménu sociálních médií. Ukazuje, že zatímco 46 % organizací v roce 2012 zvýšilo svoje investice do sociálních technologií, pouze 22 % věří, že manažeři jsou připraveni zařadit sociální nástroje do své každodenní rutiny. Navíc, dvě třetiny respondentů si nebyly jisty, zda dostatečně chápou dopad, který sociální technologie mohou během následujících tří let jejich organizaci přinést.

Podle studie IBM nazvané „Podnikání sociálního podnikání: Co funguje a jak toho dosáhnout“ je klíčem k akceleraci adopce sociálních médii schopnost organizací podporovat u svých zaměstnanců povědomí o sociálních médiích a současně iniciovat změny v chování, které mohou ovlivnit větší kulturní posuv. Nicméně pouze čtvrtina firem věří, že jsou plně připraveny na změny kultury, kterou jsou spojeny s touto transformací.

Big Blue navrhla řadu strategií pro snazší integraci do nových sociálních sítí, jako například:

bitcoin školení listopad 24

  • je nezbytné zahrnout infrastrukturu, jako jsou fóra, diskusní skupiny
  • sociální praktiky by měly být integrovány do každodenních pracovních aktivit
  • je třeba získat schopnost porozumět, kde a jak lze zužitkovat generování dat
  • management musí učit zaměstnance, jak efektivně spolupracovat s individualitami vně organizace
  • zachycovat příklady úspěšných příběhů prostřednictvím sociálních nástrojů (Wikipedie, blogů, videa)
  • zapojit řadu šampiónů sociálních médií/expertů daného tématu pro akceleraci adopce
  • rozpoznávat potřebné použití a chování
  • vzdělávat o tom, co je důležité a jaké jsou pravidla pro používání sociálních nástrojů uvnitř a vně organizace


Podle IBM „mohou organizace při efektivním používání sociálních technologií integrovat a analyzovat masivní množství data generovaných lidmi, zařízeními a senzory a podpořit obchodní procesy při rychlejším a přesnějším rozhodování. Získáním hlubšího náhledů do zákazníka a to trendů trhu lze nejen rychleji reagovat na změny trhu, ale předvídat efekty akcí v budoucnosti.“

IBM dále navrhuje čtyři kritické aktivity, které mohou napomoci dosáhnout úspěchu:

  1. Administrační procesy sledující aktivity komunity
  2. Získávání, výcvik a průběžné zlepšování komunitních moderátorů
  3. Vývoj kritické masy externích účastníků jako prostředku ovlivňování „ovlivňovatelů“ a propagaci komunity
  4. Schopnost rychle reagovat na příležitosti a výzvy pocházející od zákazníků


Podle společnosti Gartner během tří let investuje po jedné miliardě dolarů do sociálních médií jen 10 organizací, které se stanou klíčovou enterprise technologií, přesunující se z vnějšku organizace do samotného srdce byznysových operací.