„Dnešní spotřebitelé jsou chytřejší a nebojí se skutečně vstoupit do kontaktu s prodejcem“ říká Shannon Millerová, vedoucí pracovník konzultační divize IBM Global Business Services.
Společnost pro potřeby svého průzkumu oslovila prostřednictvím internetu více než 32 tisíc spotřebitelů. Šlo především o respondenty z velkých zemí, jako jsou např. Velká Británie, USA, Indie, Čína či Brazílie, a závěry průzkumu jsou takové, že drtivá většina dotázaných by přivítala možnost více si přizpůsobit služby svým představám.
"Tito spotřebitelé disponují mnoha přístroji a tedy i mnoha možnostmi, jak komunikovat s prodejci. Výsledkem je pak to, že prodejcům o sobě dávají mnoho informací, ovšem stejně tak jich hodně získávají. To je dělá chytřejšími" myslí si Millerová.
Až 75 % všech dotázaných by chtělo prostřednictvím svého mobilního telefonu vyhledávat nejbližší obchod s požadovaným sortimentem zboží a 68 % by si stejnou cestou chtělo ověřit, zdali je zboží momentálně dostupné, tzn. na skladě.
Kromě toho průzkum zjistil, že požadavky spotřebitelů se liší v závislosti na druhu mediálních kanálů. Na internetu si chtějí především ověřit cenu daného produktu, zatímco mobilní telefon má podle nich sloužit k nalezení nejbližších obchodů.
„Obchodníci mají možnost přizpůsobit své strategie pro každou dostupnou technologii, tak aby vyhověli požadavkům spotřebitelů“ řekla Millerová. Podle průzkumu by se jim takový přístup vyplatil: 61 procent dotázaných uvedlo, že by u takového prodejce utratilo více peněz. „Pro obchodníky to však bude znamenat mnoho práce.“
S tímto vědomím společnost IBM spustila novou službu, tzv. Retail Center of Competency, která má prodejcům pomoci s integrací analytických nástrojů, systémů merchandisingu a péče o zákazníka do jedné infrastruktury.