Rychlý nárůst cloudových řešení neznamená, že operovat na trhu cloud computingu je snadné. Na trhu o své místo na slunci soupeří mezinárodní poskytovatelé cloudu, technologické firmy, místní integrátoři, telekomunikační společnosti, stejně jako provozovatelé lokálních datových center. Ti první jmenovaní - Salesforce, Amazon Web Services, Google stejně jako Microsoft a IBM získávají podíl na trhu a zaujímají významný podíl trhu cloudových služeb.
Tato globální konkurence je hrozbou zejména pro lokální provozovatele datových center a zároveň výzvou pro zákazníky, kteří rozhodují o použití cloudu a stojí před obtížným úkolem vybrat nejlepšího dodavatele.
Směrem ke Třetí platformě
Analýzy IDC ukazují, že otevřenost k využívání cloudových služeb v České republice závisí na velikosti podniku nebo odvětví, ve kterém působí, pouze v malé míře. Mnohem důležitější je moderní přístup k využívání IT a pochopení, že cloud může být nástrojem pro podporu obchodních příležitostí.
Úspěšnými se stanou ti dodavatelé, kteří jsou schopni takové zákazníky oslovit, a hlavně jim nabídnout řešení, která jim ve svém důsledku pozitivně ovlivní hospodářské výsledky.
Autoři zprávy uvádějí, že v závislosti na dalším rozvoji trhu, budou v blízké budoucnosti stále méně důležité cloudové služby jako takové. Ti, kdo budou chtít uspět, budou muset použít cloud jako platformu na podporu rozvoje nových IT řešení kombinující nástroje pro analytiku (nebo pro velká data), mobilitu a sociální média – tedy to, co IDC nazývá technologiemi třetí platformy.