Prodeje tabletů ve druhém čtvrtletí podle IDC vzrostly při srovnání se stejným obdobím loňského roku o 88,9 % na 13,6 milionu kusů a mezičtvrtletně dokonce o 303,8 %.
zůstal Apple iPad 2, jehož se prodalo 9,3 milionu kusů, a představoval 68,3 % trhu. RIM, který uvedl svůj PlayBook teprve ve druhém čtvrtletí, dosáhl podílu 4,9 %.
Silná pozice Applu a vstup RIM na trh způsobily pokles zájmu o tablety s OS Android, jejichž podíl se z 34 % v prvním čtvrtletí snížil na současných 26,8 %. Ve třetím čtvrtletí analytici očekávají další pokles podílu Androidu na 23 %, ale v závěru roku naopak narůst na 25,9 %.
Část spotřebitelů, která váhala s nákupem tabletu, si pořídila ve výprodeji HP TouchPad za 99 dolarů, a proto analytici očekávají, že podíl WebOS ve třetím čtvrtletí dosáhne 4,7 %. Celkově analytici předpokládají, že se do konce roku prodá necelý milion TouchPadů.
Prodej e-čteček zpomalil, meziročně je však závratný
E-čteček se ve druhém čtvrtletí prodalo 5,4 milionu, což při srovnání s předchozím rokem představuje nárůst o 167 %, ovšem mezičtvrtletně se jedná o pokles ve výši 9 %. Jedničkou se stal Amazon s 51,7% podílem na trhu následovaný čtečkami Barnes & Noble s 21,2 %.
Pro zbývající měsíce letošního roku analytici očekávají silný růst jak na trhu tabletů, tak e-čteček. Z toho důvodu zároveň zvýšili odhad pro celkový počet prodaných tabletů v letošním roce z původních 53,5 milionu kusů na 62,5 milionu a u e-čteček z 16,2 milionu na 27 milionů kusů.
Zdroj: IDC