IDC: O smartwatch bude letos velký zájem

31. 3. 2015

Sdílet

 Autor: Fotolia © Robert Lehmann
Počet prodaných kusů chytrých hodinek v tomto roce podle analytické společnosti IDC díky velkému zájmu o Apple Watch vzroste ve srovnání s předchozím rokem o více než pětkrát.

Vyplývá to z nové studie IDC, v ní americká společnost navíc téměř o třetinu snížila svůj odhad počtu prodaných kusů hodinek Apple Watch pro tento rok z 22 milionů na 15,9 milionů kusů.

K snížení odhadů došlo proto, že Apple o svých smartwatch tento měsíc zveřejnil informace, které doposud chyběly a hodinky se začnou prodávat až 24. dubna, což je později, než IDC původně očekávalo (dřívější analýza IDC týkající se smartwatch byla vydána v srpnu minulého roku).

I tak však Apple Watch podle IDC budou tvořit 62 % z celkového počtu smartwatch, jež se v tomto roce prodají. Podle odhadu analytické společnosti CCS Insight, který byl zveřejněn v únoru, se v roce 2015 prodá 20 milionů kusů Apple Watch.

Nejlevnější verze Apple Watch bude začínat na 349 dolarech (cca 9000 Kč), zatímco cena nejdražší zlaté verze se může vyšplhat až na 17 000 dolarů (cca 430 000 Kč). IDC Apple Watch zařadilo spolu s hodinkami Moto 360 od firmy Motorola, Samsung Gear a několika dalšími smartwatch do kategorie s názvem „chytrá nositelná elektronika“.

IDC předpovídá, že celkem se v roce 2015 prodá 25,7 milionů kusů smartwatch, což by bylo o 511 procentních bodů více, než v roce 2014, kdy se prodalo pouze 4,2 milionů kusů. Pro srovnání, konkurenční analytická firma Gartner ve své nedávné studii předpovídá, že se v roce 2015 prodá 40 milionů kusů chytrých hodinek.

Podle analytičky Gartneru Angely McIntyrové si Apple Watch koupí značné procento vlastníků iPhonů. Jak uvedla McIntyrová, pokud by si Apple Watch koupilo pouhých 5 % lidí z 300 milionů lidí, kteří si v uplynulých dvou letech pořídili iPhone, znamenalo by to 15 milionů prodaných hodinek.

bitcoin_skoleni

Podle Ryana Retha z IDC se „Apple Watch budou prodávat dobře, ale problémem bude cena stejně jako fakt, že půjde o zařízení první generace a řada lidí čeká na to, jak se první generaci na trhu povede.“ „I když vstup Apple na trh něco znamená, klíčem k úspěchu smartwatch bude prodat je průměrnému spotřebiteli,“ dodal Reith. „A řada uživatelů bude potřebovat dobrý důvod pro to, aby nahradili své tradiční hodinky za digitální zařízení, které budou muset každý den dobíjet a občas v něm aktualizovat firmware.“

Podle IDC poroste v tomto roce i celý trh s nositelnou elektronikou, do něhož spadají kromě chytrých hodinek i další zařízení, a to o 133 procentních bodů na 45,7 milionů prodaných kusů.