Software Intelligent Presence, jenž podle výrobce přináší větší přesnost, rychlost a spolupráci ve firmě díky komunikaci v reálném čase a informacím o dostupnosti, představila firma Avaya. Novinka sbírá a integruje informace o dostupnosti lidí z více zdrojů a poskytuje komplexní pohled na status pracovníka. Tento status může být poskytnut operátorům i procesním aplikacím, což vede ke zlepšení součinnost i obchodních aktivit.
Intelligent Presence kombinuje informace o dostupnosti z telefonu, desktopu a aplikací od Avaya a ze zdrojů třetích stran, jako jsou řešení firem Microsoft, IBM a dalších a využívá standardní protokoly jako SIP/SIMPLE nebo XMPP.
„Intelligent Presence posílí obchodní komunikace v reálném čase, neboť odstraní bariéry kontaktu jako jsou místo, denní doba, typ sítě, platformy, kanálu či zařízení,“ řekl Stuart Wells, senior viceprezident společnosti Avaya a prezident její divize Global Communications Solutions.
„Dostupnost se považuje za nezbytnou v unifikovaných komunikacích. Aby došlo k posunu informací o dostupnosti na další úroveň, je nutné využít stávající i nové informační zdroje a vyvinout komunikace a aplikace, které pracují nezávisle na protokolech a dodavatelích,“ řekl Brian Riggs, ředitel výzkumu, Current Analysis.
Server Intelligent Presence pracuje na platformě Jabber Extensible Communications Platform (Jabber XCP, na trhu se objeví v květnu a bude součástí sady Unified Communications Standard Edition.