Podle Instagramu si uživatelé nové podmínky vyložili nesprávně kvůli „matoucí“ volbě slov. „Aby bylo jasno: Nemáme v úmyslu vaše fotografie prodávat,“ vyjasnila společnost.
Generální ředitel Instagramu Kevin Systrom na blogu společnosti napsal: „Že jsou použité výrazy matoucí, je naše chyba. Pracujeme na změně podmínek, abychom se ujistili, že je vše naprosto jasné.“
Povinné změny všeobecných obchodník podmínek Instagramu mají nastoupit v platnost 16. ledna. Původní znění podmínek, které způsobilo kontroverzi, obsahovalo větu: „Tímto udělujete Instagramu neexluzivní, plně splacenou, volnou, přenosnou, sub-licencovanou a celosvětovou licenci k využití obsahu, který zveřejníte prostřednictvím služby.“
Podmínky dále uváděly, že „společnost nebo jiná entita nám může zaplatit za zobrazení vašeho uživatelského jména, portrétu, fotografie a/nebo provedených akcí v souvislosti s placeným nebo sponzorovaným obsahem nebo promocí bez náhrady pro vás.“
Hned poté, co Instagram záměr prodávat fotografie popřel, americká skupina Electronic Frontier Foundation, která se zabývá kampaněmi za práva zákazníků sociálních médií, řekla, že „se zdá, že jde o nějakou hru se slovy.“ „Zdálo se být jisté, že se Instagram snaží získat výjimečná práva,“ dodal mluvčí EFF Parker Higgins.
„Škody, které by to společnosti v této fázi mohlo způsobit, je těžké vyhodnotit. Všechny sociální sítě riskují ztrátu důvěry svých uživatelů. A sociální sítě závisí na důvěře uživatelů, kteří jsou ochotni sdílet informace. Na uživatelích, které o nich mají dobré mínění.“
Facebook koupil Instagram v dubnu 2012 za jednu miliardu dolarů (20 miliard korun). Instagram má sto milionů uživatelů.