Aktivity Intelu si jako první povšiml server Forbes. Jde o rychle rostoucí trh, ve kterém se pokouší prosadit velké množství firem.
Ačkoliv prodeje zařízení rostou, internet věcí zůstává neuvěřitelně rozsáhlým odvětvím. Existují stovky prodejců se srovnatelnou nabídkou produktů s jen minimální odlišností; samotná komplexnost domácího internetu věcí – chytrého domova – představuje problém pro společnosti zaměřené na starší IT řešení.
Dobrým příkladem je Intel. Tradiční společnost, která chce na nový trh proniknout způsobem optimalizujícím využití stávajících zdrojů. Měl by na trh zamířit s výběrem vlastních zařízení zaměřených na spotřebitele nebo obnovit devadesátá léta s marketingovým stylem „Intel inside“ a vnořit čipy do produktů jiných firem?
Pro Intel nejde o jednoduché rozhodnutí. Oblast spotřebitelských produktů firmy spíše skomírá, a i Intel samotný od něj postupně upouští, byť roky platil za prosperující součást společnosti. Technologické prostředí dneška je však radikálně odlišné.
Zvyšuje se kupříkladu rychlost připojení k internetu, mobilní a další „stále připojená“ zařízení se rovněž výrazně rozmnožila. Z tohoto pohledu je Intel v obzvláště rozporuplné pozici: množství problémů v poslední době, od zranitelností Meltdown a Spectre až po konkurenci ze strany AMD představuje tenký led, jenž se může kdykoliv prolomit. Průnik do oblasti internetu věcí by mohl firmě značně pomoci.