Hlavní navigace

Inteligentní automatizace mění způsob práce v podniku

18. 7. 2024

Sdílet

 Autor: © metamorworks - Adobe Stock
Integrace kognitivních technologií do automatizace firemních procesů může přinést významné zvýšení efektivity, zlepšení příjmů i spokojenosti zákazníků – pokud se to ovšem udělá správným způsobem. Zde je návod, jak by společnosti měly přistupovat k automatizaci a jak s tím mohou pracovníci držet krok.

Automatizace na pracovišti není nic nového – organizace ji používají už doslova po staletí, vysvětluje Rajendra Prasad, šéf pro automatizaci v konzultační společnosti Accenture.

Co se dozvíte v článku
  1. Firemní procesy
  2. Kam to vede
  3. Nástrahy automatizace
  4. Nespěchejte, plánujte
  5. Jak držet krok

Je pro vás zajímavá automatická analýza dat s pomocí AI?

V posledních desetiletích podle něj podniky hromadně přecházely na robotickou automatizaci procesů (RPA, Robotic Process Automation) jako na způsob, jak zefektivnit provoz, snížit počet chyb a ušetřit peníze tím, že automatizovaly rutinní firemní činnosti.

Nyní se organizace obracejí k inteligentní automatizaci, aby zautomatizovaly klíčové firemní procesy, zvýšily příjmy, fungovaly efektivněji a poskytly výjimečné zákaznické zkušenosti.

Inteligentní automatizace je chytřejší verzí RPA – využívá totiž strojové učení, umělou inteligenci (AI, Artificial Intelligence) a kognitivní technologie, jako je zpracování přirozeného jazyka, aby zvládla složitější procesy, vedla k lepším podnikatelským rozhodnutím a zviditelnila nové příležitosti, uvádí Prasad.

Mediální obr Newsweek například zautomatizoval mnoho aspektů řízení své přítomnosti na sociálních sítích, což je zásadní kanál pro rozšíření dosahu a pověsti firmy, uvádí Mark Muir, ředitel pro sociální média v tomto zpravodajském magazínu.

Kybernetická bezpečnost s Computerworldem II.: Připravte se na NIS2
Kybernetická bezpečnost s Computerworldem II.: Připravte se na NIS2
0:00/

Personál Newsweeku dříve musel spravovat každý aspekt příspěvků na sociálních sítích ručně, což zahrnovalo výběr a sdílení každého nového příběhu na jeho sociálních stránkách, zjišťování, jaký obsah recyklovat, a testování různých strategií.

Díky přechodu na automatizovaný přístup nyní tato společnost vynakládá na tyto procesy mnohem méně času.

Centra IT a podnikových služeb chtějí více automatizace Přečtěte si také:

Centra IT a podnikových služeb chtějí více automatizace

Používáme automatizaci Echoboxu ke zjištění toho, který obsah by se měl sdílet na našich sociálních sítích, a k optimalizaci způsobu a času zveřejnění, aby ho vidělo co největší publikum, uvádí Muir.

„Automatizace nám takto získala více času, abychom se mohli soustředit na naše čtenáře a našli nové způsoby, jak zapojit naše publikum.“

Oboroví pozorovatelé předpovídají, že inteligentní automatizace umožní na pracovištích nejen využít AI k získání času lidí pro kreativnější práci, ale pomůže jim také stanovit strategie a řídit inovace.

Většina společností takových výsledků sice dosud ještě nedosáhla, ale mají mnoho příležitostí pro automatizaci firemních procesů v celé organizaci.

Firemní procesy

Ravi Vasantraj, manažer společnosti Mphasis, která je poskytovatelem IT služeb, uvádí několik charakteristik, díky kterým jsou níže uvedené firemní procesy dobrými kandidáty na automatizaci:

  • Procesy se stanovenými kroky, které se zabývají strukturovanými, digitálními nebo nedigitálními daty.
  • Procesy se sezónními výkyvy, jež nemohou být pokryté manuálními pracovníky, jako jsou třeba obnovy pojistných smluv, úpravy pojistného, výplaty pojistných událostí k pojištění apod.
  • Procesy s přísnými smlouvami o úrovni poskytovaných služeb, které vyžadují rychlé zpracování, jako je třeba zaúčtování transakcí, plnění objednávek atd.

Mnoho společností také automatizuje správu smluv, tvrdí Doug Barbin, generální ředitel společnosti Schellman, která poskytuje služby v oblasti atestace a dodržování předpisů.

Video ke kávě

Máte čas na rychlé a informativní video?

Pokud vezmete v úvahu všechny kroky potřebné k sepsání, odeslání, zamítnutí a realizaci smluv prostřednictvím e-mailu, může použití technologie pro správu obsahu, koordinaci schvalování změn a automatizaci procesu podepisování přinášet značnou úsporu času a snížení chyb, konstatuje.

Kromě smluv je příležitostí cokoli, co snižuje rozsah nutné manuální interakce při prodeji. Společnosti například používají chatboty, aby automatizovaly schopnost odpovídat na nejdůležitější otázky a propojily potenciální zákazníky s prodejem, uvádí Barbin.

Společnost UMC, dodavatel služeb pro stavebnictví, zautomatizovala mnoho svých prodejních procesů, uvádí Bob Frey, tamější šéf prodeje. „Zautomatizovali jsme různé fáze prodeje, tak abychom mohli sledovat, co se děje prostřednictvím našich kanálů,“ popisuje.

Byl pro vás článek přínosný?