„Rok 2010 na českém internetu lze charakterizovat jako boj o zákazníka, kdy se všichni snažili za každou cenu držet růst objemu prodejů, a to často i na úkor zisku. Rok 2011 by podle našich očekávání měl být ještě lehce krizový, ne však kvůli globálním ekonomickým ukazatelům, které se pravděpodobně budou nadále zlepšovat, ale kvůli obecně pomalejší reakci lidí v ČR – ti uvěří, že není krize, až budou mít v peněžence peníze navíc. Český internetový trh tak bude pravděpodobně pokračovat v nastoleném trendu - prodeji na hranici rentability, či dokonce pod ní, avšak při zachování růstu,“ uvedl Tomáš Richter, generální ředitel holdingu Kasa.cz a Obchodní-dům.cz, který pro rok 2011 očekává růst tržeb internetového byznysu na úrovni 15 %. Češi představují poměrně hodně vyspělý internetový národ, proto zde již není tak silný potenciál k růstu jako v předchozích letech. Růst však udrží své tempo díky novým segmentům, či rozšíření aukcí a slevomatů.
J.P. Morgan rovněž zmiňuje rozšiřování velkých hráčů typu Amazon na úkor malých prodejců, kteří jim jen ztěží mohou konkurovat. Stejnou situaci vnímá i Kasa.cz na českém trhu: „Velcí hráči budou mít kvůli své cenové politice problém udržet se v černých číslech a menší hráči budou bojovat o přežití, protože přijdou o svoji jedinou výhodu, totiž nižší cenu,“ komentuje Tomáš Richter.
Analytici z J.P. Morgan poukazují i na rostoucí počet pravidelných zákazníků online obchodů. Alespoň 1x za měsíc v eshopech nakoupí 38 % internetových uživatelů. Stejně tak klesá počet těch, kteří online nenakupují vůbec. Zatímco v roce 2007 jich bylo 20 %, v roce 2010 jen 12 %. V Čechách dle posledních průzkumů agentury Gemius nakoupilo na internetu alespoň jedenkrát celých 81 % uživatelů, což je nejvíce ze států Vyšegrádské čtyřky.