Invaze Androidu se dostává do další fáze

31. 12. 2009

Sdílet

Zájem spotřebitelů o Android roste. Aktuální studie agentury ComScore ukazuje, že celkové povědomí o existenci Androidu se v USA prudce zvýšilo po uvedení snadno zapamatovatelné marketingové kampaně.

Invaze Androidu: fáze 2

 

Společnost Google má se svým operačním systémem Android na závěr roku 2009 nejeden důvod k oslavám. A nová trojice výzkumů naznačuje, že platforma má nastartováno k ještě většímu úspěchu v roce 2010. Android se vyhřívá v centru pozornosti od chvíle uvedení chytrého mobilu Motorola Droid. Ale protože v následujících měsících výrobci plánují na trh uvést mnoho nových Android zařízení, a to snad včetně všemocného „Google Phone“, je dost dobře možné, že nás ta největší vlna zájmu teprve čeká.

AndroidV srpnu 2009 slyšelo v USA o existenci Androidu pouhých 22 procent uživatelů mobilních zařízení.  V listopadu toto číslo poskočilo už na 37 procent, což představuje značný nárůst za krátkou dobu. Výzkum navíc ukazuje, a to je možná ještě důležitější, že 17 procent uživatelů pořizujících si nový smartphone se nyní přiklání ke koupi zařízení založeného právě na platformě Android. To je jen o něco méně než počty uživatelů pokukujících po iPhone, kterých je přibližně 20 procent. V srpnu tohoto roku si přitom chtělo Android pořídit jen 7 procent zákazníků - zájem spotřebitelů se tak více než zdvojnásobil.


Android a penetrace trhu

A co aktuální podíl Androidu na trhu? AdMob, společnost podnikající v mobilní reklamě, nedávno odkoupená Googlem, zveřejnila před časem statistiku o počtu reklamních zobrazení na mobilech z listopadu 2009. Výzkum ukazuje některé zajímavé trendy. Podle AdMob se za poslední měsíc telefony s Androidem v USA podílely 27 procenty na počtu všech zobrazených mobilních reklam. Takový kus z celkového reklamního koláče je sice stále výrazně menší než 55 procent patřících Applu a jeho iPhone, ale je to hlavně rychlost nárůstu, jež zde stojí za pozornost.

Během jediného měsíce se podíl Androidu zvýšil o 35 procent. Podíl iPhonu naproti tomu zůstal zcela beze změny.

 

Graf demonstrující agresivní marketingovou politiku platformy Android v mobilní reklamě


Aplikace pro Android

A konečně oblast, která je často citována jako důvod odrazující uživatele od masového přechodu k Android - aplikace. I když Android App Market nyní čítá zhruba 20,000 položek, říká se, že nemůže konkurovat výběru 100,000 aplikací od Applu. Subjektivní názory stranou, čerstvě vydaná výzkumná zpráva předpovídá přesun poměru sil na trhu. Společnost ABI Research odhaduje, že se celkový počet stažených mobilních programů do roku 2014 ze současných úrovní více než zdvojnásobí. I když ABI věří, že App Store iPhonu zůstane na špici v celkovém počtu stažení, očekává, že Apple nakonec pomalu ustoupí růstu Androidu.

ICTS24

„Podíl iPhonu na trhu aplikací se zmenší ze svých hodnot v roce 2010 v průběhu druhé poloviny sledovaného období,“ řekl PC Advisoru, sesterskému časopisu PC Worldu, Bhavya Khanna z ABI Research. „Nejvíce z toho bude profitovat Android, kterému se zvýší procento z celkového počtu stažených programů na trhu z 11 v roce 2009 na 23 procent v roce 2014.

Krčí se snad teď iPhone někde strachy? Kdepak; vlajková loď Applu je zcela mimo nebezpečí vyhynutí. Trh mobilních zařízení se však nyní začal bouřlivě vyvíjet a právě Android je tím nejaktivnějším katalyzátorem změny.