iPad 2 ničím nepřekvapil, shodují se analytici

4. 3. 2011

Sdílet

Nový tablet od Applu je sice tenčí, lehčí a rychlejší, tím však výčet jeho předností končí. Podle analytiků se žádná revoluce nekoná.

První reakce na nový iPad se objevily jen krátce poté, co jej v San Francisku slavnostně představil samotný Steve Jobs. Vedle kladných ohlasů se však začínají množit i ty, které Apple kritizují za nedostatečnou invenci při vývoji druhého iPadu. „Apple laťku moc vysoko nenastavil,“ říká například Jack Gold, analytik společnosti J. Gold Associates. „Pro konkurenci, zejména Xoom, nepředstavuje [iPad 2] žádnou překážku. Příznivci Applu si jej prostě koupí nebo upgradují. Nevidím však žádný důvod, proč by tak měli učinit i ostatní.“

S Goldovým názorem souhlasí i další odborníci. „Všechno je to moc pěkné - je menší, lehčí a rychlejší, ale jinak ničím nepřekvapil,“ myslí si Ezra Gottheil z Technology Business Research. Podle něj iPad 2 přináší pouze to, co od něj každý očekával jako samozřejmost. Stephen Baker, analytik NPD Group, je zase přesvědčen, že Apple měl stanovit příznivější prodejní cenu přístroje a nabídnout lepší nástroje. Takto prý totiž reálně hrozí, že se iPad 2 bude od konkurence lišit jen minimálně. Více o parametrech a cenách nového iPadu se dočtete v článku Apple oficiálně odhalil tablet iPad 2.

Skutečnost, že Apple neprojevil příliš invence, vypovídá o tom, jak moc si je jistý svou pozicí na trhu s tablety. Jen v loňském roce totiž prodal 15 miliónů těchto zařízení a společnost si je zřejmě jistá, že tento trend bude pokračovat i letos. Apple má zkrátka výhodu, že mu stále chybí vážná konkurence. Tento stav ale nemusí trvat dlouho, počet zájemců o jeho pozici nepřetržitě roste. Tím největším je asi tablet Motorola Xoom, který staví na operačním systému Android 3.0 od Googlu.