Vzhledem k tomu, že názory expertů nejsou v tomto směru jednotné, budou muset IT manažeři zvážit možné přínosy sami a vyhodnotit pořízení iPadů do firmy dle konkrétní situace.
Ted Schadler, analytik společnosti Forrester Research je přesvědčený, že iPad velmi pravděpodobně pronikne do firem podobně jako třeba iPhone. Zaměstnanci totiž budou používat i pro práci radši přístroje, které jsou pro ně zajímavé i jako pro koncové uživatele, zatímco tradiční notebooky budou nechávat doma. Podle Schadlera je iPad právě z hlediska používání zaměstnanci velmi atraktivní nástroj pro byznys.
Phillip Redman z Gartneru a Steve Hilton, analytik společnosti Mason, nesouhlasí a ve svých komentářích označují iPad za nevhodný do korporátního prostředí. Hilton říká, že iPadu chybí klasické kancelářské nástroje, které se ve firmách používají, není kompatibilní s instrukční sadou x86 a ani výdrž 10 hodin na jedno nabití není nijak okouzlující. Schadler ale oponuje, že již 20 % firem již podporuje smartphony iPhone a iPad je vlastně v prvé řadě větší iPhone, což mu usnadňuje cestu do korporátní sféry. Lze jej využívat na rozesílání zpráv, práci na webu a on-line spolupráci, stejně tak jako pro zobrazování médií v regulérní velikosti, neboť jeho 9,7“ displej již může dostatečně nahradit klasický list papíru.
Také Citrix vidí možné nasazení iPadu ve firmách s využitím virtualizačních technologií, kdy bude možné na tomto tabletu provozovat např. desktop Windows 7. Více viz článek Na iPadu od Applu nebude problém provozovat Windows 7, tvrdí Citrix.