Apple nedávno zveřejnil prodejní výsledky za poslední čtvrtletí a světe div se, čísla byla nižší, než se očekávalo. Méně se prodával iPhone 4S a příčinou není ani tak konkurence, jako spíš iPhone 5.
Ten se sice ještě neprodává a dokonce nebyl ani oficiálně představen, ale vzhledem ke zvěstem, které se o něm šíří se mnoho potenciálních zákazníků rozhodlo ještě neutrácet a počkat si. Rozhodnutí tolika lidí možná přinutí Apple změnit své rozhodnutí.
Jasně to dokazuje, jakou sílu mají spekulace, a že je třeba přikládat jim význam. Zcela nepotvrzené informace o novém smartphonu Apple vlastně zapříčinily nižší prodeje vynikajícího přístroje, o kterém je vše známo. Apple si svou pravidelností v představování nových zařízení možná zadělal na problém. Bude li hype kolem nástupce iPhone 5 nebo Nového iPhone, jak se občas o jeho názvu spekuluje, alespoň tak silný, jako je tomu letos, uškodí to prodejům Apple opět.
Možná, že řešením by bylo představit a uvést do prodeje nový iPhone dříve. Kupovali by ti, kdo na novou verzi čekají a po slevě na iPhone 4S třeba také ti, které doposud odrazovala jeho cena. V době zahájení smartphonu iPhone 4S se ho jen v prvním týdnu prodalo na 4 miliony kusů. U jeho nástupce se dá očekávat, že toto číslo bude ještě větší.