Jak mít pod kontrolou své připojení k internetu - 3.díl

26. 8. 2016

Sdílet

 Autor: PCWorld.com
Připojení k internetu je pro většinu z nás samozřejmost. Platíme za něj a chceme, aby fungovalo. Přesto tu a tam řešíme nějaký ten problém - jednou je příliš pomalé, jindy nestabilní, někdy nefunguje vůbec. Přečtěte si, jak jej ovládnout a jak z něj dostat maximum.

Předcházející díl

 

Musíte u svého připojení řešit umělé omezování pomocí Fair User Policy (FUP)? Zlobíte se kvůli stávajícímu připojení často? Přečtěte si, jak ve své síti odhalit ty po datech nejhladovější aplikace a jak se ujistit, že vám váš poskytovatel připojení k internetu skutečně poskytuje to, za co mu platíte.

Přenosová rychlost zařízení

Výsledky testování pak porovnejte s těmi, k nimž se zavázal poskytovatel vašeho připojení k internetu ve smlouvě a za které tedy platíte. Pokud se vámi naměřené hodnoty od těch nasmlouvaných významně liší, pak poskytovatele kontaktujte a požádejte ho o prověření vašeho připojení. Poskytovatel by měl být schopen provést na svém konci linky diagnostické testy a nabídnout několik možností řešení problému ještě předtím, než vyšle technika do terénu.

Dále není od věci prověřit rychlost připojení k Internetu u každého zařízení, u něhož pozorujete problémy s rychlostí komunikace. Zařízení, která jsou připojena k síti kabelovým připojením, by měla dosahovat přenosových rychlostí srovnatelných s těmi, které jste naměřili při základních testech. To platí samozřejmě jen tehdy, pokud ostatní zařízení přenáší v danou chvíli jen minimum dat. U bezdrátově připojených zařízení se přenosová rychlost výrazně snižuje se vzdáleností od bezdrátového směrovače, popřípadě díky rušení od ostatní bezdrátových sítí, jiných bezdrátově připojených zařízení, popřípadě zařízení, která mohou vyvolávat interferenci (rušení), jako jsou například mikrovlnné trouby, které používají vlnění na stejné frekvenci 2,4 GHz jako bezdrátově připojená zařízení.

ICTS24

 

Pokračování