Hlavní navigace

Jak na Androidu zůstat pod datovým stropem - 4. díl

2. 4. 2012

Sdílet

 Autor: © coehm - Fotolia.com
Studie ukazují, že uživatelé Androidu spotřebovávají nejvíce dat, což je možná dobrá zpráva pro mobilní operátory, ne už tak pro zákazníka, který musí platit koncem každého měsíce tučný “bezdrátový” účet.

Ve Spojených státech nyní dochází k boomu 4G sítí, s čímž je spojena vysoká poptávka, na niž operátoři reagují tak, že zkrátka omezují neomezené datové toky. U nás je situace podobná, možná o to horší, že naši operátoři nemají většinou co omezovat (plus realita 4G sítě je u nás hudbou budoucnosti). V této souvislosti je tedy důležité vědět, jak snížit přenos dat s minimálními kompromisy týkajícími se praktického využití internetu v mobilu. Přinášíme několik tipů, jak sledovat, potažmo zredukovat svou spotřebu dat tak, abyste se vyhnuli nadměrným platbám za internet a zároveň přiškrcování datových toků.

 

1. díl článku: Sledujte svou spotřebu dat

2. díl článku: Určete si, kolik dat potřebujete

3. díl článku: Hledejte bezplatnou Wi-Fi

 

ICTS24

4) Blokujte reklamu

Spousta bezplatných aplikací pro Android – obzvláště hry – využívají ke své podpoře reklamu. Což naneštěstí pro vás znamená, že aplikace, které by běžně nemusely využívat data, se musí připojit k internetu a stáhnout a obnovit reklamy. Reklamy jsou také z datového limitu ubírající a celkově otravnou součástí spousty webových stránek. Pokud reklamy eliminujete, podstatně snížíte množství dat, které každý měsíc spotřebujete.

Reklam se můžete zbavit několika různými způsoby. Prvním z nich je, že si zakoupíte profesionální čili placenou verzi aplikací zodpovědných za lví podíl vašich měsíčních datových toků (viz první díl tohoto článku). Zadruhé můžete využít speciální aplikace určené k blokování reklam, jako je AD Blocker & Data Toggle (za 2 americké dolary pro normální „nerootované” telefony s Androidem), nebo AdFree Android (pro rootovaná „androidí“ zařízení). Pamatujte však na to, že blokování reklam pravděpodobně sníží zisky vývojářům aplikací. Reklamy jsou totiž často jediným zdrojem jejich příjmů a i díky tomu můžete mít danou aplikaci či hru v podstatě zdarma.