Jak na tisk v menších firmách

23. 4. 2016

Sdílet

 Autor: Sharp
Také v segmentu SMB se dá při tisku uspořit. Klíčem jsou automatizace, digitalizace i selský rozum.

Dodavatelé tiskových řešení neztrácejí ze zřetele ani dříve opomíjené menší a střední firmy. I pro ně mají připravená komplexní tisková řešení, která jsou schopni ušít na míru požadavkům start-upů i středního proudu.

Systémy pro správu tisku a správu dokumentů jsou dnes natolik pružné, že mohou automatizovat tiskové procesy prakticky v jakékoli organizaci. Na druhou stranu se firmy díky digitalizaci svých podnikových procesů dokážou obejít bez zbytečného papírování a tisknou pouze nezbytně nutné dokumenty.

To vše dává prostor k výraznému šetření. To může být natolik hmatatelné, že hravě překoná úspory plynoucí z nákupu neoriginálních a renovovaných tonerů. Předpokladem jsou ovšem důkladná analýza tiskových procesů, kázeň a také selský rozum. Ten může často napovědět, které tiskové úlohy jsou zbytečné a kde dochází k největšímu plýtvání.

bitcoin_skoleni

Firmy uvedené ve srovnávací tabulce bez výjimky sázejí i v malých a středních organizacích na barevný tisk. Zákazníkům dodávají buď vlastní systémy pro správu tisku a správu dokumentů, nebo nabízejí software svých partnerů, nejčastěji MyQ od Janusu či SafeQ od Ysoftu. Řízené tiskové služby jsou schopny poskytovat v rozsahu srovnatelném s nabídkou pro velké podniky. Spoléhají přitom i na své partnery – každý z nich si během svého působení v ČR dokázal vybudovat méně či více hustou síť resellerů a konzultačních firem.

V  článku shrnujeme názory expertů z dodavatelských firem na faktory, které by dnes měly české malé a střední podniky především zohlednit při výběru multifunkčního zařízení, na konkurenci v podobě renovátorů cartridgí a výrobců neoriginálních klonů a na souboj mezi inkoustovou a laserovou technologií. Ptali jsme se i na přínosy systémů pro správu dokumentů v malých a středních firmách a na způsoby, jak mohou tyto organizace co nejúčinněji snížit své náklady na tisk.