Hlavní navigace

Jak řídit byznys v Evernote - 3. díl

20. 10. 2012

Sdílet

 Autor: Evernote
Evernote není revolucí. Jako většina technologických produktů, které jsme si zvykli pravidelně používat v každodenním životě. Evernote je evolucí, souborem dobrých nápadů, které jsou integrovány v jediném programu, jenž zastoupí třeba pět různých aplikací s oddělenými funkcemi.

Předchozí díl

Spolupracujte na projektech

Tvorba agendy pro meeting s vašimi zaměstnanci nebo klienty je často zdlouhavým procesem založeným převážně na e-mailu. Pokud však sdílíte notebook z Evernote, ihned se v tomto procesu zefektivní spolupráce. Agenda může být tvořena a předělávána za pochodu až do té doby, než začne samotný meeting. Brainstorming nemusíte provádět v reálném čase, každý účastník může přidávat poznámky, kdykoliv jej něco napadne. Musíte naplánovat velkou akci? Evernote je schopen umožnit efektivní spolupráci třeba desítky (i více) organizátorů.

Integrujte s Getting Things Done

Evernote je přirozeným nástrojem pro všechny posedlé produktivitou. Pakliže přemýšlíte, jak jej přidat do workflow Getting Things Done, podívejte se na 15minutového konfiguračnímu průvodce (v angličtině).

Sledujte výdaje, plaťte zaměstnance a nachystejte se na daně

Ne, Evernote opravdu nedokáže snižovat náklady na dodavatele a zaměstnance, ale dokáže sledovat, kdo kolik dostal zaplaceno. Justin Lugbill ze společnosti Lugbill Design využívá Evernote místo krabice plné účtenek. Účtenky můžete skenovat nebo fotit a poté je uložit do Evernote. „Každá účtenka, kterou dostanu, ať už je papírová nebo jde o papírové potvrzení, je přeposlána do Evernote,“ říká Lugbill. Různé kategorie výdajů mají svůj vlastní notebook a zaměstnanci mají archivovány a uspořádány své výplatnice, které Lugbill jednoduše prochází.

Archivujte analogové poznámky pro příští generace

Konferenční místnosti celého světa jsou pokryty poznámkami na tabulích, které bývají smazány ještě ten večer úklidovou službou. Stejně tak je spousta hotelových barů zavalena poznámkami popsanými ubrousky, které jsou ihned vhozeny do koše. Nikdo nechce být tím, kdo tyto informace kopíruje do digitální podoby. Ostatně, s Evernote to ani není třeba. Jesse Waites z PNTHR.com říká, že si fotí vše, co je nakresleno nebo ručně zapsáno mimo jeho kancelář, a výsledné snímky přesunuje do Evernote. Jak bylo zmíněno výše, dokáže Evernote konvertovat ruční zápis v PDF do prostého textu, a dokonce také prohlíží obrázky, zda v nich neobjeví text, a tento text ukládá zvlášť.

Skladujte softwarové klíče

Co děláte se všemi těmi softwarovými klíči, které získáte za účelem registrace zakoupených a stažených programů? Jestliže jste dobře organizování, možná je ukládáte do souboru (např. zapomocí Poznámkového bloku), který uložíte na svůj počítač. Pak musíte doufat, že si někdy vzpomenete na zálohu nebo vytištění tohoto souboru předtím, než omylem naformátujete svůj disk (v kterémžto bodě byste tyto klíče jistě využili). Jednoduché řešení: přepošlete všechny e-maily s registračními kódy do Evernote a skladujte je v jednom notebooku. Pak už je nikdy neztratíte.

Pamatujte si jména

Vizitky mívají tu špatnou vlastnost, že často skončí na hromadě (nebo v koši), kvůli čemuž jsou v podstatě nepoužitelné jak pro jejich původce, tak pro příjemce. Evernote může sloužit jako skvělý archiv kontaktních informací. Stačí pořídit fotku vizitky (případně vizitku naskenovat), a OCR funkce Evernote si s ní poradí. K vizitkám lze přidávat poznámky a tagy, které vám pomohou zapamatovat si, proč vlastně byla daná osoba tak důležitá. Alternativou je využití Evernote Hello, což je doplněk, který sice nebyl vytvořen konkrétně pro vizitky, ale umožňuje vám využívat Evernote jako výborný manažer kontaktů.


Špehujte konkurenci

David Handmaker ze společnosti Next Day Flyers si zjednodušil analýzu konkurence na webu. „Jsem velkým fanouškem Skitche [doplněk Evernote, který vám umožňuje editovat snímky obrazovky a obrázky a přidávat k nim poznámky]. Já i spousta členů mého týmu Skitch často využíváme k tvorbě snímků stránek našich konkurentů, kde poznámkami zvýrazňujeme důležité informace. Funkčnost a jednoduchost používání je fantastická. Navíc to šetří peníze společnosti, protože už nemusíme pro náš tým kupovat tolik licencí Photoshopu.“

Byl pro vás článek přínosný?