Jak se dělal Polda 2

1. 2. 2000

Sdílet

Záměr autorů byl jednoznačný: za každou cenu se nesnížit k obyčejnémupokračování byť úspěšného předchůdce a přinést na trh zcela nový produkt, který bude s prvním dílem spo...
Záměr autorů byl jednoznačný: za každou cenu se nesnížit k obyčejnému
pokračování byť úspěšného předchůdce a přinést na trh zcela nový produkt, který
bude s prvním dílem spojovat pouze postavička hlavního hrdiny neohroženého
policisty Pankráce. Tomu odpovídá i obsazení programátorského týmu. S jedním z
grafiků nové hry, designérem Danem Faltou, jsme si povídali o tom, kterak Polda
2 na svět přišel. Dan není na poli počítačového designování žádným nováčkem, má
za sebou už práci na hrách Colony 28 a Brány Skeldalu.
Prozradil nám, že při tvorbě pozadí byl pro všechny lokace přísně zachován
stejný úhel pohledu kamery, přičemž některé z nich navíc obsahují i několik
paralaxních rovin. Veškeré návrhy místností byly nejdříve malovány tužkou na
papír (je jich padesát), a posléze skenovány a vybarvovány na počítači v
dvojnásobném grafickém rozlišení (tedy 1 280 x 960 bodů). Oproti tomu
postavičky, kterých ve hře nalezneme čtyřicet pět, byly vytvářeny na počítači
přímo a následně zakomponovány do skenovaných lokací. Navíc každá z dvou stovek
akcí, které může polda Pankrác provádět, je plně animovaná, a to hned ve třech
rovinách v závislosti na pozici poldy na obrazovce. Co se zpracování týče,
myslím, že není na trhu příliš mnoho tuzemských her, které by se mohly s Poldou
2 srovnávat. Jediným titulem, jenž by mu mohl konkurovat, je Horké léto 2.
Každopádně technické zpracování je pouze nosnou konstrukcí pro samotný děj hry.
Ani zde nenarazíme na plytký scénář plný infantilního humoru (tedy opět výrazný
posun oproti prvnímu dílu) a dohrání celé hry vám rozhodně nezabere jedno
odpoledne. Jen rozhovory tu zabírají téměř šest hodin, přičemž těšit se můžeme
krom jiných na hlasy Luďka Soboty, Jiřího Lábuse, Petra Nárožného a Jiřího
Faltuse. Od dob Dreamlandu je to asi porvé, kdy za technickým zpracováním
výrazně nezaostává ani stránka dějová. Příznivce logických problémů jistě
potěší šest originálních celoobrazovkových puzzlů.
Z příběhu hry vám prozradím pouze to, že se točí okolo únosu vítězky miss
klonovaných krásek v městečku Marsias, a že se opravdu je nač těšit. Třeba na
nepovedený klon Boženy Němcové, cirkus Lunetik a jeho kvarteto opičáků pějících
rodinné hity, a třeba i kádra B. I. S. Baštu. Okusit si tohle vše "na vlastní
myš" můžete koneckonců sami na pulty obchodů dorazí Polda 2 co nevidět.
Rozhovor s Luďkem Sobotou dabérem policisty Pankráce ve hře Polda 2
- odlišuje se v něčem dabing virtuální počítačové postavy od propůjčování svého
hlasu "živé" postavě ve filmu? Jaká práce je pro vás příjemnější?
Já jsem většinou dělal takzvané postsynchrony, to znamená, že jsem vlastně
daboval sama sebe. To je složitější v tom, že se sobě musíte strefit takzvaně
do pusy, když se vidíte na plátně. Dabing virtuální počítačové postavy je o
tohle jednodušší. Jinak je to složité v tom, že si musíte v představě vymyslet
postavu (nebo podle obrázku) a tu postavu "držet" po celou dobu natáčení.
- Herní produkce začíná válcovat ostatní odvětví zábavního průmyslu včetně
filmu. Jak se díváte na dobu, kdy známější budou slavné osobnosti z
počítačových her než ty z televizních obrazovek a pláten kin?
Já moc počítačové hry nehraju. To spíše můj jedenáctiletý syn. Možná, že pro
jeho generaci to tak bude, ale spíš si myslím, že "živý" herec bude pořád na
prvním místě.
- Zahrajete si hru "Polda 2"? A jaký je váš vztah k počítačovým hrám jako celku?
Tu hru si samozřejmě zahraju, ale jinak, jak už jsem řekl ty hry víc berou mého
kluka. To znamená, že to má určitě velkou budoucnost.