Jak ušetřit čas u počítače - 4. díl

15. 6. 2013

Sdílet

 Autor: © fotomatrix - Fotolia.com
Jak nejlépe rozlišit experta od laického uživatele počítače? Expert nemrhá časem. Čas jsou přece jen peníze, a existuje spousta způsobů, jak urychlením i těch nejzákladnějších počítačových úloh čas i peníze ušetřit.

Předchozí díl

10. Ujistěte se, že nejste infikováni malwarem

I když váš počítač nevykazuje klasické znaky infekce – třeba pády softwaru nebo bizarní chování prohlížeče – můžete být nakaženi malwarem sosajícím systémové zdroje a zpomalujícím váš počítač. Stojí za to zkontrolovat, jak jste na tom.

Samozřejmě, že základem je mít dobrý a aktualizovaný antivirový balíček, který je nezbytnou první obrannou linií. Existují však škodlivé programy, které váš antivir nezaregistruje. Nastavte si jednou za měsíc upozornění na pravidelné spuštění programu pro aktivní vyhledávání malwaru, třeba takového, který bezplatně poskytuje společnost Malwarebytes. Tento program udělá vše, co je v jeho silách, aby zneutralizoval jakýkoliv malware, který najde.

11. Přesněji vyhledávejte ve Windows

Zaručeným způsobem pro ušetření času v systému Windows je přestat se jím brodit. Namísto toho vyhledávejte tak často, jak jen potřebujete. Je pravda, že vyhledávání ve Windows bývalo hodně zmatené. Nyní však v devíti případech z deseti vyhledáte program rychleji stisknutím vyhledávací klávesové zkratky (Windows-F, případně pouze klávesa Windows ve Windows 8), než vypisováním toho, co hledáte.

Zkuste si přečíst pokročilé tipy pro vyhledávání ve Windows. Operátory, o kterých se zde dočtete vám umožňují vyhledávat jenom soubory konkrétního typu, soubory změněné po určitém datu nebo soubory určité velikosti

12. Ukládejte běžně používané dokumenty jako šablony

Jestliže často vytváříte podobné dokumenty, například faktury, nabízí se následující možnost: otevřít dřívější soubor stejné typu, zeditovat klíčové sekce a potom dokument uložit pod jiným jménem. Existuje však i lepší způsob, který vám pomůže, abyste se vyhnuli trapné situaci záměny jména.

Uložte si prostě jeden dokument jako šablonu. Díky tomu nebudete muset editovat již jednou napsané a vyhnete se nepříjemnému faux pas.

13. Používejte online úložiště a synchronizaci, abyste měli důležité soubory vždy po ruce

Ve věku cloudu by se prostě nemělo stávat, abyste museli přerušit práci jenom proto, že se soubor potřebný k jejímu dokončení nachází na jiném počítači. Pokaždé, když zapínáte druhý PC a potřebný dokument posíláte e-mailem sami sobě, ztrácíte čas.

Dropbox

bitcoin školení listopad 24

Abyste měli důležité soubory vždy po ruce, používejte online úložiště a synchronizační služby, jako je Dropbox, Microsoft SkyDrive a Google Drive, které tyto soubory zpřístupní z jakéhokoliv počítače nebo zařízení s webovým prohlížečem. Další aplikace, Evernote a Microsoft OneNote, které spustíte na téměř jakékoliv platformě, vám zase pomohou za pochodu ukládat různé informace a třídit je.

Pokračování