Japonská softwarová společnost Fenrir se rozhodla se svým webovým prohlížečem Sleipnir prosadit na celosvětovém trhu, a začala proto s mezinárodní reklamou na tento svůj produkt. Jejím cílem je dosáhnout 5% podíl na trhu prohlížečů v následujících letech.
Sleipnir, který je momentálně k dispozici ve verzi 2.7.2 a k jeho fungování postačí i „stařičký“ počítač s procesorem na frekvenci 266 MHz, 64 MB paměti a operačním systémem Windows 98, je mezi Japonci již známý. Řada z nich oceňuje jeho schopnosti kustomizace a individuálního nastavení, které umožňují a také vybrat, zda uživatel chce určité webové stránky prohlížet s enginem Gecko od Mozilly či s Tridentem Microsoftu. Právě problém nekompatibility stránek se Sleipnir snaží řešit tak, že je vždy po straně k dispozici speciální tlačítko, jímž se dá přepínat mezi Geckem a Tridentem, takže uživatel si může zvolit pro každou stránku vhodnější variantu.
Firma Fenrir, která sídlí v japonské Osace, začala s vývojem tohoto svého prohlížeče již v roce 2005 a nyní nabízí jak japonskou, tak i anglickou verzi. Yasuhiro Miki, ředitel marketingu ve Fenriru, k tomu říká, že se svým produktem snaží zaměřit na pokročilé a náročnější uživatele a doufá, že v následujících letech by mohlo dojít k výraznému růstu jeho podílu a ze současných zhruba sta tisíc uživatelů na cílových 17 milionů. |
Kromě zaměření na anglicky mluvící trh plánuje Fenrir vydat i další jazykové balíčky včetně španělštiny a francouzštiny. České verze se však nejspíš v blízké době nedočkáme.
Sleipnir v anglické verzi pro Windows je ke stažení ze stránek výrobce a jeho délka je 4,5 MB.
Zdroj: IDG News Service