Je tablet Kindle Fire vhodný pro firemní využití?

1. 10. 2011

Sdílet

 Autor:
Tablet Kindle Fire od Amazonu za 199 dolarů vypadá jako zajímavý přístroj pro přístup k internetu. Ale hodí se pro profesionální využití?

Když Apple ohlašoval iPad, firmy zpozorněly a začaly si představovat možné využití tohoto tabletu pro svůj byznys. Amazonu se s Kindle Fire po dlouhé době podařilo v segmentu tabletů upoutat pozornost, protože i přes některou chybějící hardwarovou výbavu, jako je nepřítomnost webkamery, HDMI, Bluetooth, GPS, slotu na MicroSD karty či chybějící podpora 3G sítí, se jedná o velmi solidní model s ohledem na svoji cenu. Na rozdíl od levných čínských tabletů s Androidem přináší Kindle Fire osmihodinovou výdrž na jedno nabití, vysoký výkon díky dvoujádrovému procesoru a další podobné specifikace, na které jsme ze segmentu tabletů s Androidem zvyklí.

Najde si Kindle Fire svoje místo ve firmách? Amazon se podle všeho zaměřil se svým novým tabletem na možnost konzumovat mediální obsah, zejména z (vlastního) webu. Za cenu srovnatelnou s Kindle Fire pravděpodobně nenajdete srovnatelný model nabízející podobné uživatelské zážitky, když pomineme výprodejový HP TouchPad. Problémem je také dostupnost aplikací pro Kindle Fire, protože i když tablet používá standardní OS Android 2.3, Amazon umožňuje jen instalaci aplikací z vlastního Appstoru, kde chybí řada populárních aplikací jako třeba Skype. Konkrétně je zde zhruba 15 000 aplikací oproti 200 000 na Android Marketu. Tato skutečnost je daní za nízkou cenu, protože Amazon výrobu Kindle Fire dotuje (údajně zhruba 50 dolary na každém kusu) a je proto jeho logickým cílem, aby se mu jeho investice vrátila prodejem dalšího obsahu.

Pokud ve firmě potřebujete tablety na čtení dokumentů či e-maily, bohatě vám může postačit Kindle Fire. Ale pokud se poohlížíte po robustnějším nástroji pro produktivitu, pak již levný model Amazonu nebude stačit a je potřeba se zaměřit na dražší modely. Také nepřítomnost podpory 3G sítí a omezení na Wi-Fi limituje možnost využití tabletu Kindle Fire mobilními pracovníky. Naopak Kindle Fire nejspíše ocení studenti, kteří si do něj budou moci nahrávat dokumenty přes USB a hlavním parametrem pro ně je právě cena. Podle komentátorů se zdá, že to jsou právě vysokoškoláci a jejich potřeby a preference, na koho se Amazon s Kindle Fire zaměřil. Určitým omezením pro firmy je také skutečnost, že Kindle Fire nepodporuje nativně Exchange, ale jen prostřednictvím aplikací třetích stran. Dohrát si uživatelé musí také kalendář nebo kancelářskou sadu Quickoffice, nespustí ale vylepšenou verzi Quickoffice HD, která potřebuje ke svému běhu Android Honeycomb. Omezení jsou tedy jasně daná a limity jsou více než jen hardwarové.

Pokud plánujete nasazení tabletů ve firmě, dobře zvažte, za pro vás má Kindle Fire smysl a jestli brzy nezjistíte, že jeho možnosti jsou pro vaše potřeby příliš malé. Tablet od Amazonu je jednoduché a levné zařízení pro nenáročné konzumování obsahu, ale nic víc a i když jeho nasazení ve firemní prostředí nic nebrání, lze předpokládat, že bude omezené. Amazonu ale nelze vytýkat, že jeho model není něco, co nebylo při jeho návrhu ani zamýšleno, spíše je potřeba si před bezhlavým nákupem za atraktivní cenu skutečně ozkoušet, co Kindle Fire umí a co nikoliv, aby přinesl vaší firmě opravdu kýžené výsledky.