Hlavní navigace

Je Twitter na prodej?

8. 5. 2009

Sdílet

Spoluzakladatel firmy Twitter, Biz Stone, včera veřejně řekl, že společnost není na prodej a vyvrátil tak spekulace o tom, že Apple je v pokročilém stádiu jednání o odkoupení této mikroblogovací sítě. Nicméně kolem prodeje Twitteru se v poslední době vynořilo opravdu nemálo spekulací...

Stone a spoluzakladatel Evan Williams se vyjádřili jasně v ranní show The View, když se jich moderátorka Barbara Walters ptala na záplavu zvěstí o tom, že firmy jako Apple, Microsoft a Google se snaží koupit Twitter. Stone odpověděl, "Ne. Nejsme na prodej."

Vzhledem k tomuto prohlášení o pomluvách prodeje Stone dodal, že v této chvíli se Twitter soustředí na vyvíjení nových možností na jejich webové stránce a na to zůstat nezávislý.

Stoneův komentář přišel den poté, co dohady zveřejněné na blogosphere tvrdily, že Apple nabídl za Twitter 700 miliónů dolarů. Tyto spekulace ještě posílily poté, co Facebook pohořel se svou snahou odkoupit Twitter, což bylo následováno tvrzeními, že Google a Microsoft se zajímají o tuto mikroblogovací síť.

Blog server Gawker zveřejnil v úterý, že podle nejmenovaného zdroje, který údajně pracuje ve firmě Apple na vyšší pozici, je firma ve "vážném jednání" s Twitterem. Tato "pohádka" dále popisovala, že Apple se snaží koupit Twitter co nejrychleji, aby mohl potvrdit transakci na svojí výroční Worldwide Developers Conference, která se koná již 8. května.

Mezitím TestCrunch také potvrdil, že podle "normálně důvěryhodného" zdroje je společnost Apple v konečném stadiu jednání o převzetí Twitteru. Mimochodem zpráva také uvádí, že ostatní zdroje nezaznamenaly žádné jednání mezi těmito dvěma firmami.

Dan Olds, analytik firmy Gabriel Consulting Group, ve středu řekl, že pokud jsou zvěsti o zájmu společnosti Apple pravdivé, může jít o zajímavou kombinaci.

"Apple má tu pravou "náturu" k rozjetí něčeho jako je Twitter plus schopnost to dobře zpeněžit díky reklamě," řekl Olds. "Je mi jasné, proč je Twitter pro Apple tak zajímavý. Může firmě poskytnout vstup na trh se společenskými sítěmi a jde také o silný reklamní potenciál."