Jsou úniky prototypů smartphonů jen novým typem reklamy?

28. 5. 2010

Sdílet

A je to tu znovu. Na spoustě stránek se opět začíná divoce spekulovat o údajném objevu prototypu blížícího se zařízení Droid Shadow, což je nástupce Motoroly Droid. Jde o náhodu?

Telefon prý byl zapomenut ve firemní tělocvičně společnosti Verizon a našel jí zaměstnanec tělocvičny, jež měl odeslat fotografie webu Gizmodo (http://gizmodo.com/5546986/motorola-droid-shadow-found-in-gym) předtím, než vrátil zařízení majiteli. Celé to zní velmi nedůvěryhodně, nejspíše nejde o skutečnou ztrátu, stejně tak, jako tomu bylo u nálezu iPhonu 4G v hospodě v San Francisku minulý měsíc.

Dokonce i web Gizmodo tuší, že to nebude pravda, dokonce článek o tomto "nálezu" nemá na hlavní stránce. Koneckonců, jde jen o upgrade původní Motoroly Droid.

Úniky produktů nejsou nic nového a existují celá oddělení, která se zabývají zveřejňováním produktů a vymýšlení úniků, kvůli pozornosti, jež pak obvykle bývá údajnému novému produktu věnována. Osobně se vsadím, že minimálně polovina úniků je schválně zorganizována a je součástí reklamní kampaně společnosti, zvlášť dnes v době velké obliby blogů, kde neustále kolují dohady.

V případě iPhonu se lidé o nález velmi zajímali, jelikož každý nový model je silně sledován. U telefonů s operačním systém Android je už pozornost menší, jelikož skoro každý týden se objeví údajný prototyp, takže jednotlivé nálezy nevzbudí moc velký povyk, nemá cenu se jimi nějak zabývat. Naopak co stojí za pozornost jsou mobilní telefony s novým Windows Phone 7 OS nebo první zařízení s WebOS od HP.

Samozřejmě smutnou pravdou je, že tyto úniky jsou stejné jako televizní estrády a bulvární tisk, tedy na jedno použití, irelevantní a rychle vyšumí.