Jedna z hlavních otázek, kterou si Samsung položil, zněla: čemu vlastně mobily Čechům slouží? Devět z deseti uvedlo, že na mobilním telefonu využívají nejvíce telefonování, zde se žádné překvapení nekoná.
Avšak na druhém místě už ano. O necelé procento posílání smsek předstihlo fotografování (85 % uživatelů využívá telefon ke smskování, 86 % k focení), což je trend a fakt, který výrobce telefonů neustále nutí k výrobě dokonalejších zabudovaných fotoaparátů.
Češi své přístroje stále více využívají k surfování po internetu (75 %) či k online komunikaci (Messenger či Whatsapp). Tu využívají již takřka dvě třetiny uživatelů (66 %).
Více než polovina Čechů, konkrétně 57 %, využívá svůj mobilní telefon k poslechu oblíbené hudby. Necelá polovina pak má smartphony k vyřizování mailů či vytváření a editaci nejrůznějších dokumentů. Díky neustále se zvětšujícím a kvalitním displejům pak čtyři z deseti Čechů využívají své telefony i ke sledování filmů či seriálů.
Více než dvě třetiny obyvatel České republiky pracují mimo své obvyklé pracoviště, konkrétně 69 %. Nejčastěji pak pracují ze svého domova (49 %) či kaváren (12 %). Ostatní pak uvedli, že se práci věnují v parku (7 %) či v coworkingových centrech (1 %), které v poslední době nabírají na oblíbenosti i v České republice.
Více než polovina (58 %) dotázaných vlastníků chytrého telefonu pak uvedla, že k práci svůj smartphone běžně využívají, což nabourává zažité představy o stolním počítači a nutnosti sedět celý den na židli a nehnout se od monitoru.
Více než třetina respondentů pak uvedla, že si umí představit, že s odpovídající technikou by mohla pracovat odkudkoli. A odtud je už jen malý krok k tomu dodat si odvahu a vyzkoušet si život digitálního nomáda.
Skoro čtvrtina (23 %) by byla rozhodně pro.