Například student možná ví, že potřebuje vydělit dvouciferné číslo jiným dvouciferným číslem, ale pokud tuto dovednost nezvládne, odpověď bude bez kalkulačky mimo dosah. Kalkulačky samozřejmě mohou používat i děti, nicméně u studentů je její používání častější. Také využívají více funkcí.
Překonání výpočetních omezení je obzvláště užitečné pro studenty se speciálními potřebami a ve skutečnosti odstraňuje překážky pokročilejším úrovním výuky matematiky.
Kalkulačka podporuje použití různých strategií
Kalkulačka umožní studentům, aby v krátké době zvážili a vyzkoušeli širokou škálu strategií řešení problémů. Mohou vyřešit problém pomocí jedné strategie (s nebo bez kalkulačky) a zkontrolovat své odpovědi pomocí jiné strategie.
Kalkulačka pomáhá řešit více problémů za kratší dobu
Kalkulačky umožňují studentům pracovat rychleji, což znamená, že mohou v danou dobu vyřešit více problémů. Můžete tak zvýšit počet a složitost problémů, které představíte v každé lekci, aniž byste zvýšili čas věnovaný lekcím řešení problémů.
Kalkulačka podporuje vytrvalost při řešení problémů
Když studenti začnou kreativněji uvažovat a zkoušet různé metody, zažijí úspěch u některých metod a neúspěch u jiných. Je však důležité, jak se cítí k těmto „neúspěchům“. Studenti bývají odrazeni, když nemohou rychle vyřešit problémy; snaží se přijít na to, proč jejich metody nefungují. Poté přizpůsobují své myšlení a zkouší jinou strategii.
Kalkulačka podporuje růstové myšlení
Pedagogové si začínají uvědomovat, že pochválit studenty za správné odpovědi není zdaleka tak důležité, jako rozpoznat jejich boje. Když jsou studenti schopni vytrvat a vyzkoušet různé strategie řešení náročných problémů, pociťují úspěchu a jsou hrdí, že se nevzdávají, což vede k dalšímu prospěchu.
Základní dělení kalkulaček
Dle náročnosti vašich výpočtů můžete samozřejmě zvolit i specifický typ kalkulaček, jako jsou například vědecké či grafické kalkulačky.
- Pro děti na základní škole: klasické, základní kalkulačky.
- Pro studenty středních a vysokých škol: vědecké kalkulačky.
- Do zaměstnání: stolní kalkulačky.
Jak se říká: „Úspěch plodí úspěch“, a to v matematice rozhodně platí. Použití kalkulačky drasticky zvyšuje šanci, že student dostane správnou odpověď, a následný pocit úspěchu podporuje pozitivnější přístup k dalšímu problému.