Nabízí také vyšší všestrannost a manévrovací schopnosti díky nové spací kabině a palivové skříni, kterou se ještě zvětšil prostor pro posádku bez prodlužování rozvoru.
Nákladní vozidlo Project Portal „Alpha“ od spuštění provozu v dubnu 2017 urazilo bezmála 16 000 testovacích kilometrů se zápřahem v reálných podmínkách přepravy na krátké vzdálenosti v přístavech Long Beach a Los Angeles i jejich okolí, kdy s výjimkou vodních par neprodukovalo žádné emise. Jezdit na krátké vzdálenosti začne letos na podzim, čímž v uvedených přístavech zvýší kapacitu bezemisní nákladní dopravy a opět přispěje ke snížení dopadů přepravy na životní prostředí.
Project Portal 2.0 staví na zkušenostech nashromážděných po uvedení vozidla Alpha v roce 2017. První těžké nákladní vozidlo bylo výsledkem inovativního projektového týmu v rámci Toyoty a postupně se během jediného roku proměnilo z původního konceptu v plnohodnotný nákladní automobil pro přepravu na krátké vzdálenosti.
Konstruktéři a technici v rámci tohoto projektu překonfigurovali kabelové svazky, elektroniku a další komponenty dvou sériových vozů Mirai na palivové články. Cílem bylo vytvořit jeden z celosvětově prvních těžkých nákladních automobilů s nulovými emisemi, vyráběný v programu OEM.
Nákladní vozidlo Alpha o výkonu přes 670 koní s celkovou hmotností cca 36,300 kg a dojezdem přes 320 km na jedno natankování disponuje točivým momentem 1800 Nm, za nímž stojí dvě sady palivových článků z modelu Mirai a baterie o kapacitě 12 kWh.
Hodnoty točivého momentu a výkonu zůstávají u modelu Project Portal Beta shodné, avšak podařilo se prodloužit dojezd vozidla a současně vylepšit další klíčové parametry.