Každý třetí Evropan chce chytré hodinky

6. 2. 2016

Sdílet

 Autor: Fotolia © Robert Lehmann
Ačkoli chytré hodinky dosud vlastní pouze necelá desetina Evropanů, zájem o ně neustále roste. V budoucnu si je chystá pořídit 33 % obyvatel Evropy, bezmála čtvrtina pak dokonce již v tomto roce. Vyplynulo to z globálního průzkumu české společnosti Kentico Software, do kterého se zapojili také čeští spotřebitelé.

Většina dotazovaných hodlá chytré hodinky používat pro osobní potřebu (71 %), zbylých 29 procent pak k pracovním i osobním účelům. Spotřebitelé vidí hlavní přínos především v následujících vlastnostech chytrých hodinek:

  • Přijímání a odesílání e-mailů a zpráv a upozornění na nadcházející schůzky, novinky na sociálních sítích nebo pohybu na bankovním účtu (46 %)
  • Navigace při chůzi a cestování osobní či hromadnou dopravou (37 %)
  • Telefonické a video hovory (32 %)
  • Bezpečnostní monitoring – sledování aktuální polohy seniorů, dětí nebo zvířat (27 %)
  • Sledování pohybové aktivity a spalování kalorií (21 %)

Mezi další výhody pak podle dotazovaných patří možnost platit s hodinkami v online obchodech a spravovat své online bankovnictví (15 %), sledovat videa a poslouchat hudbu (14 %) nebo pořizovat fotografie a videa (13 %). 54 procent Evropanů si chytré hodinky dosud nepořídilo kvůli jejich ceně, dalších 40 % nevidí pro jejich pořízení dostatek důvodů.

Podle společnosti Kentico Software se smartwatch v budoucnu stanou důležitým nástrojem pro online marketéry, kteří je budou moci používat jako další komunikační platformu pro budování své značky nebo pro zasílání cílených nabídek.

bitcoin školení listopad 24

„Chytré hodinky jsou ideálním nástrojem pro zasílání personalizovaných sdělení a nabídek připravených na míru. Marketéři navíc mohou na uživatele hodinek cílit podle toho, kde se daná osoba právě nachází,“ vysvětluje možnosti Petr Palas, zakladatel a CEO Kentico Software.

Tento trend potvrzují i výsledky průzkumu – kompletní zablokování reklam na chytrých hodinkách by ocenilo pouze 36 % dotazovaných. Naopak 14 procentům z nich nevadí přijímání jakýchkoli reklam a 21 procent oceňuje reklamní sdělení od firem, o jejichž produkty má zájem.