Možná již víte, že Amazon Echo i Asistent Google již dokážou po jejich inicializaci pomocí hlasového příkazu stále naslouchat a díky tomu konverzovat s uživatelem daleko přirozeněji než dříve, kdy bylo nutno nestále používat při komunikaci jeho inicializaci např. u Asistenta Google příkaz „Hey Google“. V souvislosti s tím vyvstává další otázka, a to, jak se ujistit, že již hlasový asistent přestal naslouchat? Naštěstí se to dá zjistit velmi snadno.
Zapnutí zvukových signálů „na vyžádání“ u Alexy
1. Spusťte aplikaci Alexa a ve spodní části obrazovky klepněte na záložku Devices. Následně klepněte na položku Echo & Alexa a následně vyberte reproduktor nebo displej Echo.
2. V sekci General pak klepněte na položku Sounds a zde povolte nastavení Start of Request a popřípadě End of Request.
Zapnutí zvukových signálů pro začátek a konec naslouchání u Asistenta Google
1. Ze všeho nejdříve spusťte aplikaci Google Home a následně na domovské obrazovce klepněte na reproduktor nebo displej Google Home či Nest. Následně klepněte na tlačítko Device setting (jedná se o tlačítko připomínající ozubené kolečko, které se nachází v horní části obrazovky).
2. Na obrazovce Device settings se přesuňte dolů a klepněte na položku Accessibility.
3. Nakonec povolte nastavení Play start sound, popřípadě Play stop sound.
Když následně řeknete „Alexa“ nebo „OK Google“, uslyšíte dvojité pípnutí, které oznamuje, že Alexa nebo Asistent Google začíná naslouchat vašim příkazům. Poté uslyšíte pípnutí poněkud jiným tónem (v případě Asistenta Google dvě pípnutí), které oznamuje, že vaše zařízení přestalo naslouchat.