Killzone 3 - v pekelné zóně potřetí

22. 2. 2011

Sdílet

Jedna z největších a nejdůležitějších vlajkových lodí Sony dnes vyplula vstříc nedočkavému publiku, aby všem ukázala, jak má vypadat pořádná střílečka. Už nyní však můžeme prozradit, že i ona má své nedostatky.

Je jen několik věcí, které musíte o sérii Killzone vědět, abyste byli v obraze. Děj se odehrává v budoucnosti, kdy se část lidí rozhodne kolonizovat jinou planetu, jelikož je matička Země zničena nukleárními silami a četnými válkami. Lidé tedy najdou planetu obíhající hvězdu Alpha Centauri A, pojmenují ji Helghan podle názvu jejich společnosti (The Helghan Corporation) a rozhodnou se ji obývat. Kromě toho však najdou i planetu podobnou ráji, o kterou nicméně započne boj se silami Země (UCA a ISA), a tak začíná děj první Killzone a rovněž konfliktu mezi Helghasty a lidmi.

Boj se každopádně přesouvá na domovskou planetu Helghastů, kde se postupně odehrává i příběhová linka druhého a třetího dílu. Killzone 3 začíná po smrti Visariho, diktátorského vůdce Helghastů, uprostřed zmatku a střelby. Helghast je však ve značné přesile, ISA se tudíž rozhodne stáhnout zpět na Vektu. Parťáci Sev a Rico se tedy ocitají samotní za nepřátelskou linií, a snaží se přežít.

Promarněný potenciál

Co mohla být skvělá zápletka a chytlavý příběh, to je v Killzone 3 bohužel pompézní a místy nesoudružné vyprávění bez větších návazností na předchozí díly. Tam, kde bychom od zkušených scénáristů čekali brnknutí na emocionální strunu, jejíž vysoký tón ději tolik chybí, se dočkáme jen „vyhoďte do vzduchu protiletadlová děla“ či „probojujte se z X do Y“. V půlce hry jakoby scénář převzal někdo jiný a příběhová linka chytá druhý dech: těšit se můžete na velký zvrat, beznaděj, překvapení a mnohé další chutné přísady do dějového koktejlu.

Mdlá kampaň však silně kontrastuje s intenzitou a akčností hry, což je přesně to, co zachraňuje jinak zdánlivě podobná prostředí a klišovitá zadání misí. Kdyby tu nebyla ona vynikající stealth mise (zhruba uprostřed příběhu), Killzone 3 by padla o jeden stupeň níže. To stejné platí pro části děje, kdy lze využívat jet-pack, nebo kdy hrdina bojuje s gigantickým robotem. Těchto světlých momentů je v rámci hratelnosti díky bohu dostatek, nemusíte se tedy bát, že by vám stereotyp kazil požitek z jízdy naplněné testosteronem a adrenalinem.

Zasněžené bojiště

Nově jsme se dočkali velmi kvalitně zpracovaných prostředí, které konečně ukončují nekonečný chod ohraných a otrhaných zpustlých míst na Helghanu. Ačkoliv se většinou snažíme nevnímat vizualizaci jako jeden z nejpodstatnějších atributů, nemůžeme se tomu u Killzone 3 vyhnout, vypadá totiž skutečně ohromně. Obrovské množství detailů zvyšuje uvěřitelnost intenzity bojů, a činí tak celkovou hratelnost velice pohlcující.

Animace jsou rovněž na vysoké úrovni, jelikož s nimi hra neplýtvá a tvůrci si na nich dali záležet: nejen graficky, ale i obsahově. V rámci namluvení se věhlasu bude nejspíše nejvíce těšit Malcolm McDowell, jenž propůjčil hlas vlastníkovi továrny na zbraně, Helghastskému Jorhanu Stahlovi. Ostatní zvuky ve hře také výborně dotvářejí atmosféru a vizualizaci, není tedy na co si stěžovat.

Pořádný multiplayer

bitcoin_skoleni

Po dvou dílech tvůrci hru obohatili o neuvěřitelně hutný a kvalitní multiplayer, který může naprosto jednoduše konkurovat například novějším Call of Duty. Jsou zde tři hlavní režimy (Guerrilla Warfare, Warzone a Operations). GW je klasický Team Deathmatch, kde vítězí strana, která první nasbírá určený počet bodů. Warzone bude zase znám veteránům Killzone, byl totiž přítomen už v předchozím dílu – ve zkratce jde o několik módů v jednom, které se postupně obměňují. Operations zase hrají směrem k misím, kde jedna strana brání a druhá útočí. Dočkáte se velmi pěkných krátkých animací.

Přičteme tedy výborný a trvanlivý multiplayer ke krásné vizualizaci a intenzivní akčnosti, dostaneme výsledek hodný absolutního hodnocení, které ovšem vcelku okatě sráží málo inovací a nekvalitně napsaný příběh. I přesto si však hra zaslouží velký potlesk a stoprocentně si získá svou popularitu ze strany skalních fanoušků, přičemž si ji jistě udrží až do další, nevyhnutelné Killzone.